دیدار وزیر خارجه امریکا با مقامات دولت چین درباره چه موضوعی خواهد بود؟

© AFP 2023 / Mark Schiefelbein/Poolدیدار وزیر خارجه امریکا با مقامات دولت چین درباره چه موضوعی خواهد بود؟
دیدار وزیر خارجه امریکا با مقامات دولت چین درباره چه موضوعی خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مایک پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا قصد دارد در هاوایی با نمایندگان دولت چین ملاقات كند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Politico ، کار تدوین چزئیات این سفر پومپئو هنوز ادامه دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا از اظهارنظر درباره این خبر خودداری كرده است. سفارت چین در ایالات متحده نیز به درخواست روزنامه  Politico درباره ادای توضیحات در اینباره پاسخ نداد.

ممنوعیت پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین به آمریکا  - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت پرواز هواپیماهای خطوط هوایی چین به آمریکا

به تازگی  روابط بین ایالات متحده و چین به دلیل لایحه ای که پارلمان چین برای دفاع از امنیت ملی منطقه اداری ویژه این کشور در هنگ کنگ در دست تهیه دارد و به گفته واشنگتن هدف آن از بین بردن سطح بالای خودمختاری این منطقه است ، دوباره رو به  وخامت گرائیده است. دونالد ترامپ،  رئیس جمهور آمریکا قبلاً تهدید کرده بود به این خاطر تحریم ها را اعمال کرده و وضعیت ویژه هنگ کنگ طبق قوانین ایالات متحده را لغو خواهد کرد. چین هرگونه انتقاد را رد کرده و اظهار داشت مسائل هنگ کنگ منحصراً موضوع داخلی این کشور است.

مقامات آمریکایی ، از جمله رئیس جمهور ، مرتباً چین را به عدم توانایی در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا ، پنهان کردن حقایق و عدم واکنش به موقع برای مقابله با این بیماری هولناک متهم می کنند. مقامات چینی بارها اظهار داشتند كه از همان ابتدا موضع  شفاف و مسئولانه ای را در رابطه با انتشار اطلاعات درباره شیوع بیماری همه گیر کووید ـ 19 داشته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала