تشکیل پرونده ۹۷ میلیون دلاری در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی

© Fotolia / Sebraتشکیل پرونده تخلفاتی
تشکیل پرونده تخلفاتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پرونده تخلفاتی عدم اجرای تعهدات ارزی برای ۴۱ شرکت تشکیل شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، پرونده تخلفاتی ۹۷ میلیون دلاری برای ۴۱ شرکت فعال در زمینه محصولات کشاورزی و مواد غذایی تشکیل شده است.

سید مجتبی سجادی مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان در این خصوص  گفت:«پرونده‌های مذکور در ارتباط با عدم اجرای تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز تشکیل و توسط اداره کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت به ادارات کل تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان  - اسپوتنیک ایران
تشکیل اولین پرونده جنایی در روسیه به خاطر ختنه زنان

در سال‌های اخیر ارز رسمی غالباً به منظور واردات کالاهای اساسی و مهم به شرکت‌ها تخصیص یافته است که تخلف در این خصوص آثار مستقیمی بر معیشت شهروندان دارد. شرکتهای موصوف به منظور واردات محصولات کشاورزی و مواد غذایی، بیش از نود و هفت میلیون دلار ارز رسمی از بانک دریافت نموده اند. این میزان تخلف صرفاً در خصوص محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده و حاصل بررسی‌های مستمر کارشناسان این سازمان می‌باشد.

با تعامل صورت گرفته میان سازمان حمایت و بانک مرکزی اقدامات مؤثری در راستای شناسایی شرکت‌های دریافت کننده ارز صورت پذیرفته است که با همکاری شعب تعزیرات حکومتی در صدور آرا، شاهد استرداد این مبالغ به بیت المال خواهیم بود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала