کرونا، تهدیدی برای سیستم عصبی انسان

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا، تهدیدی برای سیستم عصبی انسان
کرونا، تهدیدی برای سیستم عصبی انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان ایالات متحده بدین نتیجه رسیدند که ویروس کرونا تهدیدی برای کل سیستم عصبی انسان است.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان دانشگاه نورت وسترن ایالات متحده اعلام داشتند که با بررسی علائم عصبی گردآوری شده از بیماران آلوده به ویروس کرونا به این نتیجه رسیده‌اند که بیماری ناشی از این ویروس یک تهدید برای کل سیستم عصبی است.

مقاوم ترین گروه خونی در مقابل ویروس کرونا اعلام شد - اسپوتنیک ایران
مقاوم ترین گروه خونی در مقابل ویروس کرونا اعلام شد

دکتر ایگور کورالنیک، رئیس بخش بیماریهای عصبی و عصب شناسی عمومی و استاد مغز و اعصاب دانشگاه نورت وسترن و نویسنده این مقاله که در مجله " Annals of Neurology"، منتشر شده است، با همراهی همکاران خود یک مطالعه بر روی کلیه بیماران مبتلا به کووید 19 که در " Northwestern Medicine" بستری شدند، برای تعیین فراوانی و نوع عوارض عصبی و همچنین پاسخ به درمان ویروس کرونا به انجام رسانیدند.

در مقاله منتشر شده توسط دانشگاه آمده است: حدود نیمی از بیماران بستری در بیمارستان علائم عصبی ناشی از کووید 19 که شامل سردرد، سرگیجه، کاهش هوشیاری، مشکل در تمرکز، اختلالات در تشخیص بو و طعم، سکته مغزی، ضعف و درد عضلانی می‌باشد را دارا هستند.

به گفته نویسندگان این مقاله، این بیماری می تواند بر کل سیستم عصبی از جمله مغز، نخاع و اعصاب و همچنین عضلات تأثیر بگذارد. به گفته کورالنیک، دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد کووید 19 می‌تواند باعث اختلال عملکرد عصبی شود.

از آنجا که این بیماری می‌تواند بر روی چندین عضو (ریه، کلیه، قلب) تأثیر بگذارد، مغز نیز می تواند از کمبود اکسیژن یا از اختلالات خونریزی رنج ببرد که این امر می‌تواند منجر به سکته مغزی ایسکمیک شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала