نقشه شیوع ویروس کرونا در جهان وابسته به وضع هوا تدوین شد

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2نقشه شیوع ویروس کرونا در جهان وابسته به وضع هوا تدوین شد
نقشه شیوع ویروس کرونا در جهان وابسته به وضع هوا تدوین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میزان شیوع نوع جدید ویروس کرونا در مناطق واقع در بین عرض های جغرافیایی شمالی 30 و 50 درجه بیشتر است.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از روزنامه  دیلی میل،  این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا انجام شده است.

آنها نقشه ارتباط کووید ـ 19 با آب و هوا در مناطق مختلف جهان را تدوین کرده و در آن شرایط آب و هوایی هشت شهر دچار شیوع گسترده کرونا ، را  با 42 شهر دارای پائین ترین سطح شیوع این بیماری همه گیر مقایسه کردند.

​دسته اول شامل شهرهای دائگو (کره جنوبی) ، میلان (ایتالیا) ، پاریس (فرانسه) ، مادرید (اسپانیا) ، سیاتل (ایالات متحده آمریکا) ، ووهان (چین) ، قم (ایران) و توکیو (ژاپن) بود. در این شهرها از ژانویه تا مارس شرایط آب و هوایی مشابه : درجه حرارت از 3 تا 9 درجه و رطوبت کم وجود داشته است. آنها با نقاط سیاه در روی نقشه مشخص شده و کمربند بالاترین میزان شیوع ویروس کرونا را تشکیل می دهند.

به این ترتیب  آسیای میانه ، قفقاز ، بخشی از اروپا ، بریتانیا ، مناطق شمال شرقی و مرکز بخش غربی ایالات متحده آمریکا و همچنین منطقه بریتیش کلمبیا در حوزه خطرناک قرار گرفتند

دکتر محمد سجادی ، یکی از شرکت کنندگان در این تحقیقات گفت: "من انتظار نداشتم در این هشت شهر چنین تطابق دما و رطوبت را ببینم ، بسیار شگفت آور است." این نقشه نشان می دهد كه ویروس کرونا  مانند ویروس فصلی معمولی رفتار کرده،  به شرایط آب و هوا واکنش نشان داده و در زمستان و اوایل بهار به سرعت گسترش می یابد.

دانشمندان چینی در ماه مه به این نتیجه رسیده بودند که بیش از نیمی از موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا (کووید ـ 19) در مکان هایی رخ داده که دمای هوا به 5 تا 15 درجه سانتیگراد رسیده بود.

آنها  اطلاعات دریافتی درباره 3.75 میلیون مورد تایید شده ابتلا به کروناویروس در جهان در 185 کشور از 21 ژانویه تا 6 ماه مه را تجزیه و تحلیل کردند. حدود 60 درصد موارد در دمای هوا بالای صفر اما کمتر از 20 درجه سانتیگراد گزارش شده است. علاوه بر این ، 73.8 درصد موارد ابتلا در مناطق دارای  رطوبت مطلق 3 تا 10 گرم در هر متر مکعب متمرکز بوده است. نتایج این  مطالعه نیز نشان می دهد که کرونا ویروس عمدتاً در عرض های جغرافیایی معتدل گسترش می یابد و شرایط آب و هوایی مستعدی وجود دارد که در آن غلظت ذرات ویروسی در محیط زیست از جمله در روی سطوح ، بطور چشمگیری افزایش می یابد.

تا به امروز بیش از 7میلیون و 430 هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده ، 418 هزار نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده و 3.5 میلیون نفر دیگر بهبود یافته اند. بیشتر مبتلایان در ایالات متحده آمریکا ، برزیل ، روسیه ، بریتانیا  و هند هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала