گزارش و تحلیل

جریان هایی که فقط برای ایران بد است!

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehجریان هایی که فقط برای ایران بد است!
جریان هایی که فقط برای ایران بد است! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در همه جای جهان قوانین و مقرراتی وجود دارند که اصلا نیاز به تفسیر ندارند و همه کشورها مشابه هم در مورد آنها رفتار می کنند.

در برخی کشورها برخوردها می تواند شدید تر باشد و در برخی کشورهای دیگر ملایم تر.

مثلا در هر کشوری از جهان شما بخواهید اقدام به قاچاق کالا کنید نیروهای انتظامی آن کشورها با شما برخورد می کنند و اجازه قاچاق نمی دهند و اگر از مقررات سرپیچی کنید به شما تیر اندازی می کنند.

یا اینکه اگر به صورت غیر قانونی بخواهید وارد کشوری شوید جلوی شما را می گیرند و اخراجتان می کنند، البته اگر طبق قوانین بین المللی مجاز به تقاضای پناهندگی نباشید.

 نظر تحلیلگر مشهور روس درباره چگونگی تاثیر تصمیم اوپک پلاس بر بازار نفت  - اسپوتنیک ایران
خودکشی یک کارگر صنعت نفت ایران به دلایل معیشتی + ویدئو

یا اگر به نیروهای مسلح کشوری تعدی کنید قطعا آنها حق تیر دارند و با شما برخورد می کنند.

بنده خود طرفدار ایده ایران بزگ واحد هستم و باور دارم که ایرانی ها و افغان ها یک ملت هستند و مرزهایی که میان ایران و افغانستان رسم شده نباید اعتبار داشته باشد، حتی جزو طرفداران دیدگاه وارثان تمدن ایرانی هستم و باور دارم همه ملت هایی که جزو وارثان تمدن ایرانی به حساب می آیند حق دارند حتی ادعای شهروندی ایرانی داشته باشند.

اصلا دلیل انتخاب نام ایران برای این سرزمین به جای نام پرشیا هم همین بود چون ایرانی ها وابسته به یک نژاد خاص نیستند بلکه تمدنی هستند که نژاد های متعدد طی قرن ها با اتحاد با یکدیگر توانستند این تمدن را ایجاد کنند و بقای این تمدن وابسته به اتحاد همه این نژاد ها است.

آرزوی قلبی شخصی بنده این است که روزی برسد همه مرزها میان ملت های وارث تمدن ایرانی برداشته شود و همه این ملت ها کما فی السابق بتوانند در ایرانزمین بزرگ تردد داشته باشند.

اما به هر حال امروزه کشورها مرز هایی را دارند که باید به آن مرزها احترام گذاشت و نمی توان توقع داشت برخی بخواهند تا زمانی که این مرزها وجود دارد بدون احترام به این مرزها از آن عبور کنند و نیروهای مرزبانی نخواهند با آنها برخورد کنند.

مهاجرت و یا حتی پناهندگی هم قوانین و قواعد خود را دارد که اگر کسی می خواهد از افغانستان به ایران مهاجرت کند و یا پناهنده شود باید طبق آن قوانین و مقررات عمل کند.

نماینده متهم به فساد اقتصادی در مجلس ایران : من مظلوم هستم + فیلم - اسپوتنیک ایران
نماینده متهم به فساد اقتصادی در مجلس ایران : من مظلوم هستم + فیلم

متاسفانه مشاهده می کنیم در مرزهای شرقی کشور چه از سمت افغانستان و چه از سمت پاکستان بسیاری تلاش می کنند به صورت غیر قانونی وارد ایران شوند و وقتی هم نیروهای مرزبانی با آنها برخورد می کنند های و هوی راه می اندازند که نیروهای مرزبانی ایران فلان کردند و بهمان.

اگر همین کار را سر مرزهای هر کشور دیگری انجام داده بودند آیا باز هم جسارت این ادعاها را داشتند؟

از سوی دیگر باید به این مساله توجه داشت که اگر دولت ها به مسافران اجازه حمل کالا و عبور از مرزها را می دهند این بدین معنی نیست که آنها اجازه قاچاق سازمان یافته کالا بدهد، این قوانین برای این وضع شده که اگر مسافری به کشوری سفر کرد و هدیه و یا خریدی انجام داد بتواند آن خرید و یا سوغاتی را با خود به کشور بیاورد، امری که در مورد همه کشورهای جهان وجود دارد.

حال وقتی که برخی تجار از این شرایط بخواهند استفاده کنند و برخی را استخدام کنند تا به نام کولبر بخواهند کالای آنها را به کشور قاچاق کنند دیگر بحث حمل کالا توسط مسافر نیست بلکه بحث قاچاق کالا است.

بدیهی است در هر کشوری که باشید نیروهای مرزبانی موظف هستند با این پدیده برخورد کنند.

کجای دنیا را می خواهید مثال بزنم.

همان انگلیس که مهماندار رسانه های مخالف نظام ایران است اگر برخی بخواهند به صورت سازمان یافته اقدام به قاچاق کالا کنند چه برخوردی با آنها می کند، یا آمریکا یا کانادا یا فرانسه یا آلمان یا ایتالیا یا کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ویا ...

شاید بتوان گفت این روزها نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به دلیل انجام وظایف خود مظلوم واقع شده اند و نیاز به آن هست که همه رسانه های کشور وابسته به هر طیف سیاسی و یا فکری که هستند از وظیفه شناسی آنها حمایت کنند، نه اینکه ساکت بنشینند و فقط تماشا چی باشند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала