شناسایی ۲ هزار ۲۳۸ بیمار جدید کرونا در ایران

CC BY 4.0 / IRNA / شناسایی ۲ هزار ۲۳۸ بیمار جدید کرونا در ایران
  شناسایی ۲ هزار ۲۳۸ بیمار جدید کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت ایران، آخرین آمار و اطلاعات مربوط به ویروس کرونا در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از دیروز تا امروز (۲۲ خرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۳۸بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که ۶۸۸ مورد بستری شدند.

دانشمندان می گویند کرونا ویروس در حال تضعیف شدن است - اسپوتنیک ایران
دانشمندان می گویند کرونا ویروس در حال تضعیف شدن است

وی ادامه داد: به این ترتیب مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۵۸۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران افزود: خوشبختانه تا کنون  ۱۴۲ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: تا کنون یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۲۰۸ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

سادات لاری افزود: استان‌ خوزستان همچنان در وضعیت قرمز است و استان‌های کردستان، کرمانشاه، کرمان و هرمزگان  نیز در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند.

وی ادامه داد: از اهالی استان‌های در وضعیت قرمز می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند  وبه مردم سایر شهرها نیز توصیه می‌شود که در مجامع عمومی از ماسک استفاده و نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

لاری با بیان اینکه برخی گزارشات حاکی از این است که در برخی شهرها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به یک چهارم رسیده است، گفت: همکاران ما در وزارت بهداشت روی این موضوع نظارت دارند و اگر مردم همکاری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند، روند بهتری در کنترل بیماری کووید-۱۹ داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала