واکنش ظریف به تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری از سوی دولت آمریکا

© AP Photo / Ebrahim Norooziمحمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: دیوان بین‌المللی کیفری اکنون از سوی گنگسترهایی که خود را دیپلمات جا می‌زنند، مورد اخاذی قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به تحریم چند مقام دیوان بین‌المللی کیفری از سوی دولت آمریکا، از سکوت جامعه جهانی در برابر زورگویی آمریکا انتقاد کرد.

​ محمدجواد ظریف در توئیتر نوشت: «دیوان بین‌المللی کیفری اکنون از سوی گنگسترهایی که خود را دیپلمات جا می‌زنند، مورد اخاذی قرار گرفته است. چه اتفاق دیگری باید رخ دهد تا جامعه جهانی بیدار شود و نتایج ساکت نشستن در برابر این زورگو «آمریکا» را حس کند؟ و دیگر چه کسی را آمریکا باید مورد ارعاب قرار دهد تا آنها که ساکت نشسته‌اند، متوجه شوند که شاید خودشان مورد بعدی باشند؟»

مدتی پیش دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی، تعدادی از مقامات دیوان بین‌المللی کیفری (دیوان لاهه) که گفته می‌شود در تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات نظامیان آمریکایی در عراق نقش داشته‌اند را صادر کرد.

دونالد ترامپ طی این فرمان اجرایی به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دستور داده است که با مشورت استیون منوشین، وزیر خزانه‌داری این کشور نسبت به مسدودسازی دارایی‌های مقاماتی که در تحقیقات دیوان بین‌المللی کیفری درباره جنایات نظامیان آمریکایی در عراق ایفای نقش کرده‌اند، اقدام کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала