ائتلاف فتح: اخراج واشنگتن از عراق باید هدف اصلی باشد

© Sputnik / Davidov /  مراجعه به بانک تصاویر ائتلاف فتح: اخراج واشنگتن از عراق باید هدف اصلی باشد
ائتلاف فتح: اخراج واشنگتن از عراق باید هدف اصلی باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف فتح در مجلس عراق در شروع مذاکرات امروز میان واشنگتن و بغداد اعلام داشت: تاکید هیئت عراقی در این مذاکرات باید اخراج آمریکایی‌ ها از عراق باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفق ‌نیوز، ائتلاف فتح در پارلمان عراق به رهبری هادی العامری دبیر کل سازمان بدر از هیئت مذاکره ‌کننده عراقی در نشست امروز با آمریکا خواست تا به طرف آمریکایی تاکید کند که ائتلاف بین المللی مبارزه با تروریسم در این کشور نباید بدون موافقت و هماهنگی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تحرکی در آسمان این کشور انجام دهد.

هواپیمای آمریکای در عراق دچار سانحه شد - اسپوتنیک ایران
هواپیمای آمریکای در عراق دچار سانحه شد

محمد الغبان رئیس فراکسیون پارلمانی این ائتلاف طی صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم عراقی باید در گفتگوی امروز با همتای آمریکایی اولین اولویت خود را آنچه که در زمینه اخراج نیروهای خارجی از کشور بر اساس یک جدول زمانی مشخص در پارلمان تصویب شده بود قرار دهد.

وی همچنین تاکید کرد که ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در عراق باید فورا متعهد شود تا هیچگونه تحرک هوایی یا ماموریت نظامی بدون موافقت فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و هماهنگی کامل با عملیات مشترک انجام ندهد.

همچنین «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف فتح نیز تاکید کرد که دولت عراق ملزم به اجرای تصمیم پارلمان در اخراج نیروهای آمریکایی از کشور است.

البلداوی در گفتگو با بغداد الیوم ابراز داشت که پارلمان ماه‌ها قبل مصوبه اخراج نیروهای خارجی از کشور را تصویب کرده و تیم مذاکره کننده عراقی نیز امروز در مذاکرات خود با واشنگتن ملزم به تاکید بر این مصوبه و پایان دادن به حضور آمریکا در کشور است.

در همین سو، احمد الکنانی نماینده فراکسیون صادقون نیز خاطرنشان کرد که دولت آمریکا از توافق امنیتی با عراق در سال 2008 برای تثبیت حضور نظامی خود در خاک این کشور سوءاستفاده کرده و نیروهای آمریکایی هیچگونه جدیتی در مبارزه با داعش در عراق نداشته‌اند.

الکنانی در زمینه مذاکرات استراتژیک امروز بغداد و واشنگتن ابراز داشت که این مذاکرات برای شناخت دیدگاه‌های دو طرف است اما اگر قرار باشد به امضای توافق‌نامه‌هایی منجر شود باید ابتدا موافقت پارلمان را کسب کند.

مقامات عراقی و آمریکایی در حالی امروز از طریق ویدئوکنفرانس مذاکره می ‌کنند که ترکیب تیم مذاکره‌کننده عراق نتوانسته رضایت گروه‌های مقاومت و چهره‌های سیاسی را در این کشور جلب کند و همچنان، اما و اگر‌های فراوانی درباره اینکه آمریکا قصد دارد توجیهی برای ادامه حضور خود در عراق ارائه دهد، مطرح می‌ گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала