ایران آماده انتقال جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی است

© Sputnik / Mazyar Asadiایران آماده انتقال جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی است
ایران آماده انتقال جعبه های سیاه هواپیمای اوکراینی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران برای انتقال جعبه سیاه هواپیمای اکراینی ساقط شده توسط پدافند هوایی ایران به پاریس اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، با استناد به منابع، ایران به سازمان بین المللی هواپیمایی مسافربری آمادگی خود را برای تحویل جعبه های سیاه بوئینگ اوکراینی که در ماه ژانویه در تهران سقوط کرد، برای رمزگشایی به پاریس با رضایت سایر کشورهای درگیر در تحقیقات سقوط اعلام کرد.

اوکراین: ایران به قول خود عمل کند و جعبه سیاه هواپیما را بدهد
 - اسپوتنیک ایران
اوکراین: ایران به قول خود عمل کند و جعبه سیاه هواپیما را بدهد

روز چهارشنبه، نماینده تهران در جلسه آنلاین با هیئت رئیسه ایكائو اظهار داشت كه ایران دستگاه های ضبط پرواز را به دفتر تحقیقات و تحلیل ایمنی هواپیمایی کشوری فرانسه (BEA) به محض موافقت سایر شرکت کنندگان در تحقیق، اوکراین، کانادا و ایالات متحده آمریکا منتقل خواهد کرد.

ایسنا در تاریخ 31 ماه مه گزارش داد، که مقامات ایرانی تصمیم گرفتند دستگاه های ضبط پرواز هواپیمای سقوط کرده اوکراینی را به اوکراین ارسال نکنند.

خاطرنشان می شود که دلیل این تصمیم تأخیر در پاسخ طرف اوکراینی به پیشنهادات ایران بوده است، این آژانس اعلام کرد، که جعبه های سیاه به یک کشور دیگر احتمالا به فرانسه ارسال می شود.

در تاریخ 3 ماه مه، یوگنی ینین معاون وزیر امور خارجه اوکراین پس از دیدار با سفیر ایران گفت، که طرف ایرانی گزارش های رسانه ها درباره انتقال ضبط کننده های فرانسوی را تکذیب کرد.

بوئینگ 737 هواپیمایی بین المللی اوکراین در روز 8 ژانویه چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرد.

در پی این سانحه هوایی 176 نفر کشته شدند؛ بعداً ایران اعلام كرد كه این هواپیما به اشتباه توسط نیروهای پدافند هوایی منهدم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала