لاوروف در نامه به دبیرکل سازمان ملل: هیچ دلیلی برای تحریم علیه ایران وجود ندارد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف در نامه به دبیرکل سازمان ملل: هیچ دلیلی برای تحریم علیه ایران وجود ندارد
لاوروف در نامه  به دبیرکل سازمان ملل: هیچ دلیلی برای تحریم علیه ایران وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هیچ زمینه عینی برای بحث در شورای امنیت سازمان ملل برای گسترش تحریم تسلیحاتی علیه ایران وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مقاله منتشر شده در روزنامه كامرسانت در روز سه سرگی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه در نامه ای به دبیر كل سازمان ملل متحد ، آنتونی گوترس اظهار داشت که هیچ دلیلی برای تحریم علیه ایران وجود ندارد.

گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف درباره طرح جدید آمریکا برای برجام - اسپوتنیک ایران
گفتگوی تلفنی ظریف و لاوروف درباره طرح جدید آمریکا برای برجام

رئیس وزارت خارجه روسیه یادآوری کرد ، روند تهیه اسلحه و تجهیزات نظامی به ایران در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل موقت است. لاوروف در این نامه تأکید كرد: "استفاده از مقررات مربوط به قطعنامه 2231 شورای امنیت پس از 18 اكتبر 2020 هرگز در نظر گرفته نشده است ، و هیچ دلیل قانونی یا دیگری برای تجدید نظر در این تفاهم وجود ندارد. دلایل عینی برای مطرح كردن مسئله تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت وجود دارد. منابع تسلیحاتی هیچ ارتباطی با برنامه هسته ای ایران ندارند."

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: "این پوچ و غیر مسئولانه است که بگوییم ایالات متحده قصد ندارد به تحقق تعهدات خود تحت برجام بازگردد ، بلکه قصد دارد از حقوق ظاهراً ناشی از قطعنامه 2231 شورای امنیت استفاده کند."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала