پمپئو قول داد که درباره برخورد با روزنامه نگاران خارجی تحقیق کند

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو قول داد که درباره برخورد با روزنامه نگاران خارجی تحقیق کند
پمپئو قول داد که درباره برخورد با روزنامه نگاران خارجی تحقیق کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده وعده داد که در مورد برخوردهای خشونت آمیز با خبرنگاران خارجی تحقیق می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آمریكا، مایک پمپئو قول داد كه مقامات "به درستی" درباره حوادث برخورد با روزنامه نگاران خارجی كه در جریان اعتراضات در این كشور زخمی شده اند، تحقیق می‌كنند.

گاز اشک آور پلیس مینیاپولیس، خبرنگار روس را مجروح کرد
 - اسپوتنیک ایران
گاز اشک آور پلیس مینیاپولیس، خبرنگار روس را مجروح کرد

پس از کشته شدن جورج فلوید-آمریکایی آفریقایی تبار در مینیاپولیس، موجی از شورش ها و اعتراضات مسالمت آمیز سراسر آمریکا را فرا گرفت. در برخی از موارد، پلیس متوسل به خشونت شد. در طی دو اقدام از این دست، میخائیل تورگیف، خبرنگار ریا نووستی که اسپری فلفل به روی صورت وی پاشیده شده بود و نیکول راسل، تهیه کننده اسپوتنیک، که با گلوله های لاستیکی مورد شلیک واقع شده بود، مجروح شدند. حوادث دیگری نیز با روزنامه نگاران خارجی گزارش شده است؛ چند صد مورد از استفاده خشونت علیه نمایندگان رسانه ها و معترضان مسالمت آمیز وجود دارد.

پومپئو به مناسبت انتشار گزارش وزارت امور خارجه در مورد وضعیت آزادی مذهبی در جهان به خبرنگاران گفت: "من می دانم که برخی کشورها ابراز نگرانی کرده اند که با خبرنگارانشان به درستی رفتار نشده است. ما این اتهامات را دیدیم که به وزارت امور خارجه ارسال شد. شما و این کشورها باید بدانند که ما با آنها به بهترین شکل برخورد خواهیم کرد. همه چیز در اختیار ما است تا آنجا که وزارت امور خارجه می تواند در مورد آنها تحقیق کند "

پیشتر گزارش شده بود پلیس مینیاپولیس عمداً از گاز اشک آور علیه خبرنگاران در تظاهرات ها و از جمله علیه خبرنگار ریا نوواستی، میخاییل تورگیف نیز استفاده کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала