ترامپ یک ژنرال سیاه‌پوست را به ریاست ستاد نیروی هوایی آمریکا انتخاب کرد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ یک ژنرال سیاه‌پوست را به ریاست ستاد نیروی هوایی آمریکا انتخاب کرد
ترامپ یک ژنرال سیاه‌پوست را به ریاست ستاد نیروی هوایی آمریکا انتخاب کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سنای آمریکا گزینه ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش این کشور را که یک ژنرال سیاهپوست است، تایید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود تظاهرات ضدنژادپرستی در آمریکا، سنای این کشور گزینه دونالد ترامپ برای ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش ایالات متحده آمریکا را تایید کرد.

واکنش وزارت خارجه روسیه به اعتراضات گسترده در آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش وزارت خارجه روسیه به اعتراضات گسترده در آمریکا

سنای آمریکا در اقدامی کم‌سابقه، با اتفاق آرا «ژنرال چارلز براون» را که سیاهپوست است، برای این پست تایید کرد. براون به عنوان اولین سیاهپوستی است که به ریاست یکی از ستادهای ارتش آمریکا منصوب می‌شود. بروان همچنین پس از «کالین پاول» رییس ستاد کل ارتش آمریکا، دومین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که به این ستاد راه می‌یابد.

با این کار د ترامپ رییس جمهوری این کشور نیز از این فرصت برای تایید اقدامات خود در راستای رفع تبعض نژادی استفاده کند.

ترامپ در پیامی توییتری نوشت: تصمیم من برای انتصاب ژنرال چارلز براون به ریاست ستاد نیروی هوایی به عنوان اولین رییس ستاد آفریقایی-آمریکایی اکنون توسط سنا تایید شده است. روزی تاریخی برای آمریکا!

«جورج فلوید» سیاهپوست در ششم ماه جوزا در حالی که دست هایش دستبند خورده بود، توسط ماموران پلیس بر روی خیابان خوابانده شد و یکی از افسران به مدت نزدیک به 9 دقیقه زانوی خود را بر گردن وی فشرد. او به طور مداوم فریاد می‌زد «نمی‌توانم نفس بکشم» اما این افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا جایی که این متهم از حرکت افتاد و جان باخت. این قتل موجب اعتراض علیه این رفتارهای نژادپرستانه را در سراسر ایالات متحده و برخی دیگر از شهرهای جهان شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала