بازتاب و دیدگاه‌ کاربران به قانون دوازده‌گانه و طرح ازدواج اجباری +عکس، ویدئو

© Fotobank.ru/Getty Images / Chung Sung-Junحلقه ازدواج
حلقه ازدواج - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طرح جنجالی یک روحانی با عنوان طرح تسریع در ازدواج و ازدواج اجباری موجی از واکنش‌های منفی کاربران را در رسانه‌‌های اجتماعی به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، حجت الاسلام محمد ادریسی سردبیر نشریه سراج که در مقاله‌ای تحت عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» مسائلی را مطرح کرده بود و در میان قوانین دوازده‌گانه پیشنهاد شده، پیشنهادی مبنی بر تخصیص مالیات تا یک چهارم کل دارایی‌ها و یا انفصال از شغل‌های دولتی برای افرادی که تا سن ۲۸ سالگی ازدواج نکنند مطرح کرده بود با واکنش‌‌های کاربران بسیاری روبرو شد و این طرح ناکام را محکوم کردند.

View this post on Instagram

A post shared by شهرکرد_چهارمحال_و_بختیاری (@chaharmahal_media) on

کاربران به شدت از این طرح عصبانی هستند و عنوان می‌کنند چگونه جمعی با عنوان نماینده به خود اجازه می‌دهند که برای اجتماع و مردم ایران تعیین و تکلیف کنند و در زندگی و انتخاب‌ها و ترجیحات شخصی افراد دخالت کنند. این کاربران دخالت در حوزه‌های شخصی افراد را محکوم می‌کنند و عنوان می‌کنند اگر این طرح تصویب شود جنجال بزرگی در ایران به راه خواهد افتاد. آنها همچنین عنوان می‌کنند قانوان الزام دولت برای تهیه مسکن، تسهیلات و شغل برای جوانان تا آستانه ۲۸ سالگی هرگز تصویب نمی‌شود تا با مجرم خواندن، جریمه گرفتن، زندان ساختن و سلب آرامش از آنان درآمدزایی کنند.

View this post on Instagram

A post shared by RES (@res_news) on

بسیاری از کاربران نیز عنوان می‌کنند جوانان بالای ۲۸ سال در کشور ایران اگر درآمد ثابتی داشتند ازدواج می‌کردند و منتظر نمی‌ماندند که تعدادی نماینده در مجلس طرح ازدواج اجباری را مطرح کنند و برای ۲۵ درصد حقوق آنان نقشه بکشند. این کاربران معتقدند این قانون برای تسهیل ازدواج نیست بلکه طرحی برای خالی کردن جیب آنها است.

View this post on Instagram

A post shared by Salman Amin (@salmanaminn) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала