جدیدترین ناو هواپیمابر امریکا هنگام آزمایش از کار افتاد

© REUTERS / Khamاختلال در آزمایش آخرین هواپیمای حامل هواپیمای آمریکایی
اختلال در آزمایش آخرین هواپیمای حامل هواپیمای آمریکایی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یواس‌اس جرالد آر. فورد (سی وی ان-۷۸) از جمله ناوهای هواپیمابر آمریکایی متعلق به نیروی دریایی امریکا در آزمایشی به سقوط بسیار نزدیک بود.

به گزارش اسپوتنیک یواس‌اس جرالد آر. فورد ناوهای هواپیمابر آمریکایی متعلق به نیروی دریایی امریکا در آزمایشی به سقوط بسیار نزدیک بود.

رسانه آمریکایی: ایران ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز را به آب انداخت - اسپوتنیک ایران
رسانه آمریکایی: ایران ماکت ناو هواپیمابر نیمیتز را به آب انداخت+عکس

جدیدترین ناو هواپیمابر آمریکایی جرالد فورد (USS Gerald R. Ford، CVN-78) پس از یک سفر آزمایشی به پایگاه در نورفولک بازگشت. این خبر در وب سایت موسسه نیروی دریایی ایالات متحده USNI News گزارش شده است.

در حین آزمایش بر روی کشتی، یکی از سیستم های کنترل منجنیق الکترومغناطیسی دچار نقص فنی می شود. به همین دلیل، پرتاب هواپیما از عرشه به مدت پنج روز متوقف شد.

خاطرنشان می شود که این نقص در کار ایمنی خلبانان و خدمه تاثیری نداشته است.

هواپیمای حامل هواپیمای جرالد فورد در سال 2009 متوقف شد و در سال 2017 تسلیم ناوگان شد. این کشتی حدود 12.9 میلیارد دلار برای ایالات متحده هزینه در بر داشته است.  درمجموع ، پنتاگون قصد دارد از ده تا دوازده کشتی از این کلاس بسازد.

در سال 2019، حادثه سقوط هواپیما در طی آزمایشات دریایی گزارش شد. در عملکرد توربین های بخار این ناو مشکلی ایجاد شده بود و پس از آن آنها به کارخانه کشتی سازی بازگردانده شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала