آلوده‌ترین شهر دنیا به ویروس کرونا

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر آلوده‌ترین شهر دنیا به ویروس کرونا
آلوده‌ترین شهر دنیا به ویروس کرونا   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهر برگامو در ایتالیا با 120 هزار نفر جمعیت؛ به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا که دارای افراد مبتلا به ویروس کرونا معرفی شد.

 به گزارش اسپوتنیک، در بدن بیشتر از نیمی از افرادی که اخیرا در شهر برگامو در شمال ایتالیا آزمایش داده‌اند، آنتی بادی های کووید 19 وجود داشته است.

کشف تغییر ژنتیکی جدید ویروس کرونا در آفریقای جنوبی  - اسپوتنیک ایران
می دانید کدام گروه خونی در برابر ویروس کرونا مقام‌تر است؟

به گفته مقامات ایتالیا از 9 هزار و 965 نفر از ساكنان برگامو ایتالیا كه بین 23 آپریل تا 3 ژوئن آزمایش خون داده‌اند، 57 درصدشان آنتی بادی بیماری کووید 19 را داشته‌اند؛ آنها با افراد مبتلا به این بیماری کرونا در ارتباط بودند.

مقامات حوزه بهداشت ایتالیا می‌گویند که چون این نمونه‌ها «به اندازه کافی جامع و گسترده» بوده‌اند، می‌توان آنها را به عنوان شاخصی اعتمادپذیر برای تعمیم به کل استان به کار برد.  بیشتر افراد شرکت‌کننده در این نمونه‌گیری، ساکن مناطق دارای بیشترین موارد ابتلا بوده‌ و بسیاری از آنان قبلاً در قرنطینه به سر می‌برده‌اند.

از سوی دیگر نتیجه آزمایش ده هزار و 404 نفر از کارکنان بخش بهداشت و درمان ایتالیا که بیشتر از همه در معرض ابتلا به کرونا هستند، نشان می‌دهد که پادتن کرونا در بدن بیش از 30 درصد آنها ساخته شده است.

شهر برگامو دومین کانون شیوع کرونا در ایتالیا بوده است. بر اساس گزارش مؤسسه ملی آمار ایتالیا، آمار کلی مرگ و میر در برگامو در ماه مارچ در مقایسه با میانگین آمار سال‌های 2015 تا 2019 به میزان 568 درصد افزایش یافته است. شیوع همه‌گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا علت این مسئله بوده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала