ویدئوی منتشر شده از کف درازگودال ماریانا

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر ویدئوی منتشر شده از کف درازگودال ماریانا
ویدئوی منتشر شده از کف درازگودال ماریانا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویتاز دستگاه خودران روسی، فیلم هایی را از کف درازگودال ماریانا ضبط کرده است. این ویدئو توسط برنامه زوزدا در برنامه مستند "پذیرش نظامی" منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، دستگاه "ویتاز" برای اندازه گیری عمق واقعی درازگودال ماریانا، سفری به این سوی اقیانوس داشته است. در نتیجه تلاطم و ضربه، سنسورهای دستگاه خودکار عمق 10،028 متر را ثبت کردند. مدت زمان سفر زیر آب حدود سه ساعت بود که در طی آن "ویتاز" عملیات نقشه برداری، عکسبرداری و فیلمبرداری انجام داد.

روزنامه نگاران تصریح كردند كه دستگاه ارسالی در حالت كاملاً مستقل عمل می كند، متخصصان فقط پیشرفت این عملیات را مشاهده می كنند. به گفته این کانال، این تفاوت اصلی با دستگاه های زیر دریایی ژاپنی و آمریکایی است که در این منطقه به تحقیقات علمی مشغول هستند.

پیش از این مشخص شده بود، که وسیله زیردریایی روسی با کاربری ژرف در دریا "ویتاز" عمق درازگودال ماریانا را مشخص کرده است. در نتیجه این عملیات در اعماق اقیانوس آرام، این دستگاه عمق 10،028 متر را تعیین کرد، در حالی که یک کشتی از دوران اتحاد جماهیر شوروی 11،022 متر را ثبت کرده است. کارشناسان معتقدند که یا اندازه گیری های دانشمندان شوروی نادرست بوده است، یا بیشینه ژرفای آن تغییر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала