ناقلان اصلی کروناویروس چه کسانی هستند؟

اشتراک
به گفته محققان 70 درصد مبتلایان، ویروس را منتقل نمی‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بیزنس اینسایدر»، سوپرناقلان، اصلی ترین راه گسترش و سرایت ویروس عفونی کروناست. این نوع ناقلان ویروس را به تعداد زیادی از افراد منتقل می‌کنند.

محققان هنگ‌کنگی با بررسی وضعیت شیوع کروناویروس به این نتیجه رسیدند که 70 درصد مبتلایان  این ویروس را منتقل نمی کنند.  اما 80 درصد ابتلا به تقصیر 20 درصد ناقلان صورت می گیرد. این سوپرناقلان اصلی ترین رواج‌دهندگان ویروس عفونی هستند.

آمریکا املاک و مستغلات خود در هنگ کنگ را به فروش می‌رساند - اسپوتنیک ایران
آمریکا املاک و مستغلات خود در هنگ کنگ را به فروش می‌رساند

بن کولینگ یکی از محققان در این باره گفت:«سوپرناقلان بیش از حدی که ما انتظار داشتیم ظاهر می شوند و این امر را نمی توانیم تصادفی تلقی کنیم. اگر بتوانیم سوپرناقلان را متوقف کنیم، این امر به نفع همه مردم خواهد بود».

محققان با مطالعه و بررسی بیش از هزار مورد ابتلا توانستند 6 سوپرناقل کروناویروس را مشخص کنند که در ابتلا بیش از نیمی از بیماران نقش داشتند.

در جهان بیش از هفت میلیون مبتلا و ۴۰۰ هزار فوتی کرونایی به ثبت رسیده است.آمریکا، برزیل، روسیه و بریتانیا بیشترین رقم ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارند.هند در دو هفته به رتبه پنجم رسید. اسپانیا، ایتالیا، پرو، فرانسه، آلمان و ایران به ترتیب در رتبه ششم تا یازدهم قرارگرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا با یک میلیون و ۹۴۲ هزار مبتلا و نزدیک به ۱۱۰ هزار و ۵۱۴ فوتی در اثر بیماری کووید ۱۹ رتبه نخست را در میان کشورهای جهان دارد.

شمار کل موار قطعی ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به 476 هزار و 658 نفر رسیده است. با این حساب روسیه پس از آمریکا و برزیل در رتبه سوم از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала