بانک جهانی رکورد کاهش اقتصادی جهان را پیش بینی کرد

© AFP 2023 / TIM SLOANبانک جهانی رکورد کاهش اقتصادی جهان را پیش بینی کرد
بانک جهانی رکورد کاهش اقتصادی جهان را پیش بینی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پاندمی و اقدامات قرنطینه كنترل برای مهار آن تأثیر و شوک شدید و گسترده ای در اقتصاد جهانی داشت و آن را به یک ركود عمیق فرو برد.

به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش بانک جهانی چشم انداز اقتصادی جهانی ژوئن 2020، پیش بینی اقتصاد جهانی را به روز کرده است، کارشناسان انتظار دارند که این روند امسال کاهش یابد.

محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
نوبخت: درآمدهای نفتی ایران کاهش می یابد

طبق پیش بینی های بانک جهانی، پیش بینی می شود امسال اقتصاد جهان به میزان 5.2 درصد کاهش یابد. این شدیدترین میزان رکود پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود و این بیشترین کاهش میزان تولید سرانه بیشترین سهم کشورها از سال 1870 به شمار می رود.

در عین حال، پیش بینی می شود که در سال 2021 بهبودی حاصل شود؛ رشد تولید ناخالص داخلی جهانی به 4.4 درصد و نه 2.6 درصد خواهد رسید، همانطور که در ژانویه پیش بینی شده است.

به طور خاص، این بانک انتظار دارد که کل تولید ناخالص داخلی کشورهای پیشرفته امسال هفت درصد و در بازارهای نوظهور و کشورهای در حال توسعه 2.5 درصد کاهش یابد و این نخستین رکود جامع در این گروه از کشورها برای حداقل در 60 سال اخیر است.

تحلیلگران معتقدند که در کشورهایی که با این بیماری با شدت بیشتری مواجه شده اند و کشورهایی که به تجارت جهانی، جهانگردی، صادرات مواد اولیه و تأمین اعتبار خارجی وابسته هستند، مشکلاتشان سخت تر خواهد بود.

ایهان کوزه مدیر بخش چشم انداز توسعه اقتصادی بانک جهانی گفت: حوادث فعلی در حال حاضر باعث تسریع و سخت گیری بی سابقه ای در تجدید نظر در پیش بینی افق اقتصاد جهانی شده است. با قضاوت از تجربه گذشته، ممکن است ما مجبور شویم که پیش بینی های رشد را به سمت کاهش بیشتر تجدید نظر کنیم، این بدان معناست که ممکن است سیاست گذاران برای تحریک فعالیت های تجاری نیاز به تدابیر اضافی داشته باشند.

تولید ناخالص داخلی روسیه طبق پیش بینی بانک جهانی شش درصد در سال 2020 کاهش می یابد، کارشناسان توضیح می دهند که این به دلیل جهش شیوع ویروس کرونا و افت قیمت نفت است.

طبق پیش بینی ها، اقتصاد روسیه در سال 2021 به سمت بهبودی پیش می رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала