امیدواری چین به تداوم همکاری آژانس انرژی اتمی و ایران در چارچوب برجام

© AP Photo / Ng Han Guanامیدواری چین به تداوم همکاری آژانس انرژی اتمی و ایران در چارچوب برجام
امیدواری چین به تداوم همکاری آژانس انرژی اتمی و ایران در چارچوب برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین امیدوار است که همکاری های بین آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران در چارچوب برجام ادامه پیدا کنند.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنرانی روز دوشنبه اظهار داشت: " چین حفظ برنامه جامع اقدام مشترک را تنها راه مطمئن برای حل مسئله هسته ای ایران می داند و امیدوار است برای گفتگو و همکاری بین آژانس انرژی هسته ای بین المللی و ایران در چارچوب توافق حفظ شود."

ذخایر اورانیوم غنی ‌شده ایران به ۸ برابر میزان توافق شده در برجام رسید - اسپوتنیک ایران
ذخایر اورانیوم غنی ‌شده ایران به ۸ برابر میزان توافق شده در برجام رسید

پیش از این، فرانس پرس با استناد به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی  گزارش داده بود که میزان اورانیوم غنی شده در ایران تقریباً هشت برابر از حد تعیین شده در توافق هسته ای سال 2015 موسوم بع برجام فراتر رفته است. این خبرگزاری همچنین اطلاع می دهد که آژانس انرژی هسته ای انرژی در این گزارش در مورد امتناع ایران از دسترسی به دو تأسیسات هسته ای ابراز نگرانی کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: "ما آخرین گزارش مربوط به موضوع هسته ای ایران را که توسط آژانس بین المللی انرژی هسته ای منتشر شده است را مورد بررسیقرار دادیم. در این گزارش آمده است که ایران هنوز هم به عنوان بخشی از اجرای برجام با نظارت و تأیید مکانیزم های مربوط به آژانس انرژی هسته ای موافق است، همچنین نشان می دهد که ایران هنوز به مرحله پنجم کاهش تعهدات نرفته است و استفاده از مواد هسته ای اعلام شده را برای اهداف دیگر آغاز نکرده است. "

 به گفته وی، در این گزارش آمده است: "ایران آماده است تا به تقویت گفتگو و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد اجرای تعهدات خود ادامه دهد."

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала