موسوی: مسائل داخلی آمریکا چندان برای ایران مهم نیست

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranموسوی: مسائل داخلی آمریکا چندان برای ایران مهم نیست
موسوی: مسائل داخلی آمریکا چندان برای ایران مهم نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اظهار داشت که تهران هیچ‌گاه منتظر نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا نبوده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران، بیان داشت: مسائل داخلی آمریکا چندان برای ایران مهم نیست. آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، عمل دولت‌های مختلف آمریکاست. متاسفانه در سال‌های اخیر و حتی در گذشته، عملی که موجب می‌شود ملت و دولت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

آیا تبادل زندانیان می تواند شروعی جدید در روابط میان ایران و آمریکا باشد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا تبادل زندانیان می تواند شروعی جدید در روابط میان ایران و آمریکا باشد؟

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: ترامپ مسئله داخلی خود را دارد. انتخابات بحث داخلی آمریکایی‌ها است و ایران هم هیچ‌گاه منتظر تحولات داخلی آمریکا و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نبوده و نخواهد بود.

موسوی  در خصوص مذاکره میان ایالات متحده و ایران برای آزادی مایکل وایت، عنوان کرد: با کمک دولت سوئیس این مبادلات انجام شده و به همین خاطر، ضروری است از کمک‌های دولت سوئیس تشکر کنم. اینها مسئولیت مذاکره در این رابطه را برعهده داشتند وگرنه هیچ مذاکره مستقیمی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت ایالات متحده انجام نشده است.

وی در انتها افزود: گفت‌وگوها و رایزنی‌ها از طریق دولت سوئیس منجر به آزادی شد. اگر امکان مبادله وجود داشته باشد و این آمادگی کماکان در طرف مقابل وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала