ماس خواستار استراتژی واحد اتحادیه اروپا در رابطه با چین شد

© AFP 2023 / Odd Andersenماس خواستار استراتژی واحد اتحادیه اروپا در رابطه با چین شد
ماس خواستار استراتژی واحد اتحادیه اروپا در رابطه با چین شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان چین را ابرقدرت آینده خواند و خواستار استراتژی واحد اروپا در مقابل پکن شد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه آلمان، هایکو ماس در مصاحبه‌ای که روز شنبه با روزنامه بیلد آم سونتاگ انجام داد، چین را ابرقدرت آینده خواند و خواست که گفتگو با پکن فقط به موضوعات اقتصادی و تجاری محدود نشود.

همکاری چین با کشورهای اروپایی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
چالش های همکاری چین و اروپا

ماس گفت: "چین ابرقدرت آینده و بزرگترین شریک تجاری آلمان است." وی گفت: " هر چه باشد ما نباید گفتگو با پکن را فقط به مسائل اقتصادی و تجاری محدود کنیم، ما برای محافظت از ارزش های آزاد خود نیاز به یک استراتژی مشترک اروپایی داریم."

ماس با اشاره به اتهامات چین مبنی بر پنهان‌کردن سرآغاز بیماری ناشی از نوع جدید ویروس کرونا خاطرنشان کرد: " بسیاری از کشورها در جهان وجود دارند که در مبارزه با ویروس در هفته های اول اشتباه کردند." وزیر امور خارجه گفت: " البته ما به منظور شفاف سازی سرچشمه ویروس به شفافیت کامل نیاز داریم. من مطمئن هستم که در نهایت این به نفع چین است."

ماس همچنین تأکید کرد که به تعویق انداختن نشست اتحادیه اروپا و چین که قرار است سپتامبر برگزار شود، فقط با بیماری همه گیر مرتبط است. وی ابراز امیدواری کرد که این نشست قبل از پایان سال برگزار شود. وزیر امور خارجه آلمان گفت: "چنین اجلاسی فقط در صورت برگزاری جلسات حضوری موثر خواهند بود که به دلیل همه گیری غیرممکن است. امیدوارم که این اجلاس بتواند تا پایان سال برگزار شود."

این نشست در ابتدا برای 14 سپتامبر تعیین شده بود و قرار بود در لایپزیگ برگزار شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала