شروط برقراری مجدد ارتباطات کشورهای عربی با قطر

© Flickr / Isabell Schulzقطر
قطر  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده عربستان در سازمان ملل از برقراری مجدد روابط با قطر در صورت پاسخگویی این کشور به خواسته های آنها، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل برقراری مجدد روابط با قطر را مشروط به پاسخگویی این کشور به خواسته‌های کشورهای محاصره کننده اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: اگر قطر به این خواسته‌ها پاسخ دهد چهار کشور محاصره کننده با آغوش باز از قطر و مردمش استقبال خواهند کرد و شایسته است که این کشور به جای طبیعی خود در میان مردم شورای همکاری خلیج (فارس) بازگردد.

نماینده عربستان یکی از شروط این از سرگیری را پایان دادن به حضور نظامی ترکیه در قطر و کاهش روابط با ایران نامید.

المعلمی در پاسخ به این سؤال که آیا قطر می‌تواند پاسخگوی شرط‌های کشورهای محاصره کننده باشد، افزود: این کار ممکن است و در دست رهبری قطر است، اگر این کشور مطالبات کشورهای چهارگانه را اجرایی کند، آنها همواره برای تفاهم با قطری‌ها آماده هستند.

خالد بن خلیفه آل ثانی‌، نخست وزیر و وزیر کشور قطر، روز شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که محاصره این کشور از سوی کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین از اول شکست‌خورده بود و اکنون از آن چیزی جز ناامیدی محاصره کنندگان نمانده است. امیر قطر به هر مناسبتی بر استقبال این کشور از گفتگو به منظور بستن پرونده اختلافات تاکید کرد، اما آنان همه فرصت‌ها را هدر دادند.

عربستان، بحرین، مصر و امارات از پنج ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала