گفتگوی تلفنی ظریف با وزیر امور خارجه عراق

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد جواد ظریف
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اهمیت موضوعات در دست پیگیری در حوزه روابط دو جانبه ایران و عراق بر ضرورت اجرای توافقات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع‌ رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، روز یکشنبه در گفتگوی تلفنی با  فواد حسین همتای عراقی خود با تبریک انتخاب وزیر خارجه عراق از تکمیل کابینه دولت جدید این کشور ابراز خشنودی کرد.

وزارت ‌خارجه ایران دیدار ظریف با فرماندار آمریکایی را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
وزارت ‌خارجه ایران دیدار ظریف با فرماندار آمریکایی را تایید کرد

ظریف با اشاره به اهمیت موضوعات در دست پیگیری در حوزه روابط دو جانبه بر ضرورت اجرای توافقات سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به عراق تاکید کرد.

رییس‌ جمهوری ایران در سفری تاریخی و مهم بعد از ۵ سال در بیستم اسفند سال ۹۷ به عراق سفر و با مقامات بلندپایه عراقی دیدار و گفتگو کرد.

حسن روحانی پیش از ترک تهران به‌ مقصد بغداد و در فرودگاه مهرآباد تهران، گسترش روابط دوجانبه با عراق را از مهمترین اهداف این سفر دانست و گفت: روابط ایران و عراق یک روابط ویژه‌ ای است، مردم ایران در طول سالیان گذشته در یک آزمایش بزرگی سربلند بودند و آن اینکه مردم منطقه هر کجا مشکلی پیدا کردند و از ملت و دولت ایران کمک خواستند، مردم و دولت ایران با همه توان به کمک آنها شتافتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала