وعده بسکتبالیست آمریکایی به بیرون کشیدن ترامپ از کاخ سفید

© REUTERS / Jonathan Ernstوعده بسکتبالیست آمریکایی به بیرون کشیدن ترامپ از کاخ سفید
وعده بسکتبالیست آمریکایی به بیرون کشیدن ترامپ از کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسکتبالیست مشهور آمریکایی در پی کشته شدن جورج فلوید گفت: دونالد ترامپ را از کاخ سفید بیرون می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، استیون جکسون بسکتبالیست حرفه ای لیگ "ان بی ای" آمریکا و دوست صمیمی جورج فلویدا که در شهر مینیاپولیس توسط پلیس به قتل رسیده بود، خطاب به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: به جای برای من صحبت نکن. به تو می گویم ! قول می دهم که در ماه نوامبر دیگر در کاخ سفید نخواهی بود.

مراسم بزرگداشت جورج فلوید در آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک ایران
مراسم بزرگداشت جورج فلوید در آمریکا + ویدئو

وی ادامه داد: ترامپ! ما خواهیم آمد تا تو را از کاخ سفید بیرون بکشیم. مطمئن باش 18 کشور و 50 ایالتی که اعتراض کردند، تو را از کاخ سفید بیرون می کشند.

شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. جرج فلوید مردی سیاهپوست و غیرمسلح بود که روز دوشنبه گذشته در شهر مینیاپولیس در میان هجوم نیروهای پلیس به قتل رسید. از آن روز تاکنون شهرهای آمریکا صحنه اعتراض به خشونت پلیس شده است. در تصاویری که از این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دیده می شود که پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفر به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد و سپس خفه می‌شود. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала