وزارت دادگستری آمریکا اتهامات خود علیه یک بانکدار ایرانی را پس گرفت

© Photo / Coolcaesarوزارت دادگستری آمریکا اتهامات خود علیه یک بانکدار ایرانی را پس گرفت
وزارت دادگستری آمریکا اتهامات خود علیه یک بانکدار ایرانی را پس گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام برخی رسانه‌‌ها، وزارت دادگستری آمریکا اتهام نقض تحریم‌های ایران علیه علی صدر هاشمی‌نژاد را پس گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی از رسانه‌ها از پس گرفته شدن اتهام نقض تحریم‌های ایران علیه علی صدر هاشمی‌نژاد، مدیر عامل پیشین بانک پیلاتوس مالت توسط وزارت دادگستری آمریکا خبر دادند.

اقدام کم سابقه آمریکا در خصوص تحریم‌های بانکی ایران - اسپوتنیک ایران
اقدام کم سابقه آمریکا در خصوص تحریم‌های بانکی ایران

به نقل از بلومبرگ، رید واینگارتن، وکیل علی صدر هاشمی‌نژاد این اقدام را "غیرمنتظره" توصیف کرده و اظهار داشت که او و موکلش مطمئن نیستند به چه دلیل دولت اتهامات خود را پس گرفته است.

علی صدر هاشمی‌نژاد متهم بود که با تکیه بر نظام مالی آمریکا در طول چند سال، ۱۱۵ میلیون دلار از ونزوئلا برای شرکت خانوادگی صدر در ایران ارسال کرده است. از شش مورد اتهامی، او در پنج مورد مجرم شناخته شد. اتهاماتی که مدیر بانک پیلاتوس مالت آن‌ها را رد کرده بود.

علی صدر هاشمی‌نژاد ۴۰ سال دارد و فرزند بنیانگذار بانک خصوصی اقتصاد نوین در ایران است. او ۱۹ مارس ۲۰۱۸ در ویرجینیای آمریکا دستگیر شد. صدر هاشمی‌نژاد ۱۶ مارس ۲۰۲۰ بعد از محاکمه‌ای دو هفته‌ای در نیویورک در پنج مورد اتهامی مجرم شناخته شد. دادگاه آمریکا اعلام کرده بود که آقای هاشمی‌نژاد از شرکت خانوادگی صدر استفاده کرده و از طریق ایجاد چند حساب بانکی و شرکت‌های صوری، از جمله در سوئیس و ترکیه، ارسال پول به ایران و دور زدن تحریم‌های آمریکا را پنهان کرده است.

با این حال مدیر عامل پیشین بانک پیلاتوس مالت در دفاع از خود گفته است که شرکت‌های جدید را با هدف توسعه کسب و کار پدرش در خارج از ایران بنا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала