رقیب ترامپ توانست آرای لازم برای اعلام رسمی نامزدی خود را کسب کند

© AP Photo / Jeff Robersonرقیب ترامپ توانست آرای لازم برای اعلام رسمی نامزدی خود را کسب کند
رقیب ترامپ توانست آرای لازم برای اعلام رسمی نامزدی خود را کسب کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جو بایدن که در کارنامه سیاسی خود عنوان معاونت باراک اوباما را یدک می‌کشد؛ بالاخره با جلب حمایت هیئت‌های انتخاباتی مورد نیاز، به عنوان رقیب نهایی دونالد ترامپ در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۰، معرفی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر، آمار ارائه شده از سوی خبرگزاری «آسوشیتد پرس» حاکی از نهایی شدن نام «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به عنوان نامزد منتخب حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است که در ماه میلادی نوامبر برگزار خواهد شد.

با انصراف سایر مدعیان دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اکنون بایدن تنها رقیب دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در این انتخابات محسوب می‌شود.

برآوردهای آسوشیتدپرس حاکی از آن است که بایدن با جلب حمایت یک هزار و ۹۹۳ هیئت انتخاباتی، از حد نصاب لازم برای تبدیل شدن به نامزد نهایی حزب دموکرات فراتر رفته است.

گفتنی است حد نصاب هیئت‌های انتخاباتی تعیین کننده برتری نامزد منتخب حزب دموکرات، یک هزار و ۹۹۱ هیئت است.

پیشی گرفتن بایدن از ترامپ در نظر سنجی ها - اسپوتنیک ایران
پیشی گرفتن بایدن از ترامپ در نظر سنجی ها

بعد از آنکه بایدن رسماً به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات آمریکا تعیین شد؛ با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که در انتخابات پیش رو، دموکرات‌ها به عنوان یک حزب متحد وارد صحنه می‌شوند.

وی همچنین مدعی شد که تا زمان برگزاری انتخابات، همه روزهای خود را صرف جلب آراء مردم در سراسر آمریکا خواهد کرد- کنایه‌ای مبنی بر اینکه او دولتی فراگیر مناسب حال همه اقشار این ملت خواهد داشت.

بایدن همچنین از همبستگی مردمی در احیاء اقتصاد آمریکا سخن گفت که می‌توان آن را کنایه‌ای به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا تلقی کرد که این روزها دولتش با مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا دست به گریبان است.

همزمان، او از شرایط اجتماعی روز آمریکا که متاثر از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» رنگین پوست است بهره‌برداری سیاسی کرد و از همه آمریکایی‌هایی که «زمین خورده‌اند» خواست، به کارزار انتخاباتی او بپیوندند.

بایدن در حالی به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی می‌شود که هنوز ۸ ایالت، موفق به برگزاری انتخابات مقدماتی این حزب نشده‌اند.

این در حالی است که وی در انتخابات مقدماتی ۱۳ ایالت، آرائی به مراتب بهتر از دونالد ترامپ- رقیب جمهوریخواه خود- داشته است.

از سویی، نظرسنجی مشترک «ای‌بی‌سی نیوز / واشنگتن پست» که اواخر ماه مه برگزار شد؛ حاکی از آن است که بایدن در مقایسه با ترامپ، به نسبت ۵۳ به ۴۳ درصد، از رای مردمی بیشتری برخوردار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала