موج جدید مبتلایان به کرونا در ایران؟

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehکرونا در ایران
کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جهانپور: افزایش مبتلایان به کووید-19، موج جدید این بیماری نبود.

به گزارش اسپوتنیک، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام نمود که افزایش چندی پیش ابتلا به کروناویروس در ایران که طی چند روز از مرز 3000 مورد جدید طی یک روز عبور کرد، ارتباطی با بروز موج جدید این بیماری ندارد، هرچند ظاهرا اینطور به نظر می رسد.

پیشتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد که طی یک روز بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۵۲۷ مورد بستری شده‌اند.

تلاش بی فایده ترامپ برای تخریب روابط ایران و قطر - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش بی فایده ترامپ برای تخریب روابط ایران و قطر

بر این اساس مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید. و تا کنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

در هفته جاری تعداد مبتلایان به کروناویروس در ایران برای اولین بار طی 2 ماه گذشته از مرز 3 هزار عبور کرد و 4 ماه ژوئن این موارد به 3574 نفر رسید. در یکی از روزهای اوایل ماه مه تعداد مبتلایان فقط 812 نفر بود.

باوجود افزایش مبتلایان به کووید-19اوایل ماه ژوئن، حسن روحانی اعلام کرد که در شرایط کنونی، ایران نمی‌تواند فعالیت اقتصادی را متوقف کند. مردم باید زندگی در شرایط کرونایی را یاد بگیرند، زیرا زمان پایان این بیماری همه‌گیر و ساخت واکسن ضد کرونا مشخص نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала