انتقاد روسیه از انتشار گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران

© Sputnik / Alexander Natruskinانتقاد روسیه از انتشار گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران
انتقاد روسیه از انتشار گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره  ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی اعلام کرد که رسانه ای شدن گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، نقض رژیم محرمانه است.

ذخایر اورانیوم غنی ‌شده ایران به ۸ برابر میزان توافق شده در برجام رسید - اسپوتنیک ایران
ذخایر اورانیوم غنی ‌شده ایران به ۸ برابر میزان توافق شده در برجام رسید
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین در واکنش به رسانه ای شدن گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران گفت: انتشار همزمان رسانه های غربی از گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد وضعیت بازرسی های هسته ای در ایران که به صورت همزمان به کشورهای عضو شورای مدیریت آژانس ارائه می شود، نشان می دهد که سیستم محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی به درستی کار نمی کند.

به گفته وی؛ گزارش های محرمانه با عنوان "توزیع محدود" برای کشورهای عضو هیئت مدیره آژانس انرژی اتمی در نظر گرفته شده است. دقایقی پس از ارائه گزارش به این اعضاء، این گزارش در اختیار رسانه های غربی قرار گرفته که چکیده ای از گزارش محرمانه را منتشر کرده اند.

میخائیل اولیانوف در پایان تأکید کرد: این بدان معناست که سیستم محرمانه بودن در فعالیت آژانس به هیچ وجه کار نمی کند.

شایان ذکر است که پیش از این خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس) با استناد به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که حجم اورانیوم غنی شده در ایران تقریباً هشت برابر بیش از حد تعیین شده در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала