سوئیس نقش خود در آزادی متقابل شهروندان آمریکا و ایران را تائید کرد

CC BY-SA 3.0 / Mike Lehmann / Mike Switzerland / Bundeshaus 1128 (west wing)سوئیس نقش خود در آزادی متقابل شهروندان آمریکا و ایران را تائید کرد
سوئیس نقش خود در آزادی متقابل شهروندان آمریکا و ایران را تائید کرد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیس مشارکت خود را در آزادی مایکل وایت، شهروند آمریکا در ایران و مجید طاهری پزشک ایرانی در ایالات متحده تأیید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، در وزارت امور خارجه سوئیس ضمن بیان این مطلب اعلام کردند برن آماده است به کمک های خود به هر دو کشور ادامه دهد.

در وزارت امور خارجه خاطرنشان ساختند: "سوئیس نقش خود را در ژست بشردوستانه  امروز که منجر به آزادی مایکل ری وایت و دکترمجید طاهری شد ، تأیید می کند. وزارت امور خارجه فدرال سوئیس از هر دو کشور بخاطر اعتماد و همکاری خود در این زمینه تشکر می کند. کشور ما برای ادامه مساعدت مطابق با سنت های دیرینه خدمات حسنه خود آماده است".

تشکر ترامپ از ایران بابت آزادی مایکل وایت - اسپوتنیک ایران
تشکر ترامپ از ایران بابت آزادی مایکل وایت + ویدئو

وایت در زندان ایران به ویروس کرونا  مبتلا و با مساعدت سفارت سوئیس در تهران به مرخصی رفته و سپس به بیمارستان منتقل شد. وی پیش از این به دلیل نقض قوانین اطلاعات خصوصی و توهین به آیت الله علی خامنه ای ، رهبر ایران به 10 سال زندان محکوم شده بود.

وایت یک روز پس از آزادی سیروس عسگری ، دانشمند ایرانی که در سال 2017 به اتهام نقض تحریم های ایالات متحده علیه ایران در آمریکا بازداشت شده بود ، آزاد گردید. مقامات آمریکایی همچنین دکتر مجید طاهری را که قبلاً به نقض تحریم های ضد ایرانی متهم شده  و 16 ماه زندانی بود ، آزاد کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала