وزیر نیروی ایران: ایران به عراق دو سال دیگر برق می دهد

© Sputnik / Shiva Abshenassرضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران
رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رضا اردکانیان اعلام داشت که ایران توانسته قرارداد صادرات برق خود به عراق را تا دو سال دیگر تمدید کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، رضا اردکانیان وزیر نیروی ایران روز پنجشنبه اعلام داشت: ایران قرارداد تأمین برق عراق را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

عراق: واردات برق از ایران برای ما حیاتی است - اسپوتنیک ایران
عراق: واردات برق از ایران برای ما حیاتی است

اردکانیان افزود: بر خلاف مذاکرات قبلی، که قرارداد صادرات برق به مدت یک سال منعقد شد، این بار توافق نامه صادرات برق ایران به عراق به مدت دو سال یعنی سال های 2020 و 2021 امضا شد.
اردکانیان ادامه داد: طرف ایرانی "حدود نیمی از بودجه تأمین برق عراق را دریافت کرده است"، مابقی این مبلغ در آینده نزدیک منتقل می شود.

به نوبه خود، مجید مهدی وزیر نیروی عراق، در پی نتایج مذاکرات صادرات برق ایران را "برای کشور عراق مهم" دانست. وی گفت: میزان صادرات برق از ایران به عراق حدود 1200 مگاوات است که در تابستان بسیار با ارزش است".

در تاریخ 6 ماه مه، وزارت امور خارجه آمریكا اعلام كرد كه واشنگتن از دولت جدید منصوب شده عراق، به نخست وزیری مصطفی الکاظمی استقبال می کند و به عنوان نشانه حمایت از وی، اجازه برای واردات برق از ایران را برای 120 روز تمدید می کند.

ایران و عراق روابط تجاری نزدیکی دارند که یکی از دلایل نگرش منفی بغداد به تحریم های آمریکا علیه تهران بود. بنابراین، روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز برای نیروگاه های حرارتی عراق از طریق خط لوله ایران تحویل داده می شود. علاوه بر این، عراق سالهاست که مستقیماً برق ایران را وارد می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала