واکنش رئیس جمهور ایران به حوادث اخیر آمریکا

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyواکنش رئیس جمهور ایران به حوادث اخیر آمریکا
واکنش رئیس جمهور ایران به حوادث اخیر آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران در واکنش به حوادث اخیر آمریکا، وضعیت کنونی این کشور را به یکی از بدترین دوران تاریخ این کشور خواند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز پنجشنبه گفت؛ حاکمان کاخ سفید، وضعیت کنونی آمریکا را به یکی از بدترین دوران تاریخ این کشور تبدیل کرده اند.

رئیس جمهور ایران با اشاره به برگزاری تجمعات اعتراضی و تظاهرات در شهرهای مختلف آمریکا در پی کشته ‌شدن جورج فلوید به دست پلیس اظهار کرد: در شرایطی که وضع آمریکا یکی از بدترین روزهای تاریخ سیاسی و اجتماعی‌اش را پشت سر می‌گذارد، ما شاهد ظلم بزرگی به سیاهپوستان و مردمی هستیم که تفکر کاخ سفید را رد می‌کنند و داستان عجیبی به وجود آورده است.

معترضان آمریکایی مجسمه کریستوفر کلمب را پائین آوردند + ویدئو  - اسپوتنیک ایران
عبور معترضان از مقابل ساختمان کنگره آمریکا + ویدئو

روحانی یادآور شد: یک فرد سیاهپوست با وحشیانه‌ترین طریق و با شدت فراوانی از مظلومیت کشته شد و می‌بینم که همه دنیا بعد از این واقعه نسبت به آن واکنش نشان دادند و چه تجمعاتی در کشورهای مختلف برای اعتراض به این رویه در آمریکا رخ داد. این نشان می‌دهد اگر دنیا مظلومیتی را ببیند، دیگر برای مردم مهم نیست آن مظلوم چه دینی داشته یا چه از نژادی بوده است، همه می‌آیند و از مظلوم دفاع می‌کنند.

رئیس جمهور ایران تصریح کرد: ما با مردم آمریکا احساس همدردی می‌کنیم، با کسانی که در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند و اعتراضات خود را به گوش می‌رسانند همدردی می‌کنیم و کاخ سفیدی که فرمان این جنایت‌ها را صادر می‌کند محکوم می‌کنیم.

روحانی در پایان گفت: انجیل کتاب مقدسی است که مردم را به صلح و مهربانی دعوت می‌کند؛ شرم.آور است که رئیس‌ جمهوری آمریکا برای اینکه فرمان جنایت و قتل را علیه شهروندان آمریکایی صادر کند، دست به انجیل می‌برد. انجیل کتاب مقدس یک دین ابراهیمی است و چنین دیدی به آن همه ادیان ابراهیمی را خشمگین می‌کند، چرا که همه ادیان ابراهیمی انجیل و عیسی مسیح را قبول دارند و به آن احترام می‌گذارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала