میشل باشله: به خشونت و نژادپرستی ساختاری پایان دهید

© Sputnik / Alexey Agarishev /  مراجعه به بانک تصاویر میشل باشله: به خشونت و نژادپرستی ساختاری پایان دهید
میشل باشله: به خشونت و نژادپرستی ساختاری پایان دهید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آمریکا خواست تا به مردم این کشور که خواستار اتمام نژادپرستی ساختاری در این کشور هستند، گوش دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، میشل باشله کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه در بیانیه ‌ای در واکنش به اتفاقات اخیر در آمریکا تاکید کرد: مقامات آمریکایی باید صدای مردمی که خواستار پایان یافتن خشونت پلیس و نژادپرستی ساختاری در این کشور هستند را بشنوند و برای از بین بردن نابرابری‌ ها گام بردارند.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در این بیانیه تصریح کرد: صداهایی که خواستار پایان یافتن کشتار آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار غیرمسلح هستند باید شنیده شوند. صداهایی که خواستار پایان یافتن خشونت پلیس هستند باید شنیده شوند. صداهایی که خواستار پایان یافتن نژادپرستی ساختاری -که جامعه آمریکا را پژمرده کرده است باید شنید.

منصرف شدن ترامپ از اعزام ارتش  برای سرکوب شهرهای شورشی  - اسپوتنیک ایران
منصرف شدن ترامپ از اعزام ارتش برای سرکوب شهرهای شورشی

وی افزود: در هر زمانی، به‌ویژه در زمان وقوع یک بحران، رهبران یک کشور باید همصدا با یکدیگر نژادپرستی را محکوم کنند. آنها باید خوب به این مسئله فکر کنند که چه چیز باعث شده است که مردم به نقطه جوش برسند. باید گوش کنند و یاد بگیرند و اقدامات لازم را برای از بین بردن نابرابری‌ها به معنای واقعی انجام دهند.

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است. او روز دوشنبه در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به ‌شدت سرکوب کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала