واکنش مسکو به سخنان دادستان کل آمریکا

© Sputnik / Kirill Kallinikovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا: سخنان بار، تلاشی برای توضیح مسائل داخلی با استفاده از عوامل خارجی است.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به تفسیر اعلامیه ویلیام بار، دادستان کل آمریکا در باره دخالت خارجی در ناآرامی ها و اعتراضات در کشور آمریکا پرداخت و این سخنان را تلاش دیگری برای توجیه مسائل داخلی با استفاده از عوامل خارجی نامید.

ویلیام بار دادستان کل آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که در اعتراضات داخل کشور «خارجیان» دست دارند.

وی افزود:«ما مشاهده می‌کنیم که افراد خارجی از همه سو در این ناآرامی ها نقش بازی کردند و می‌کنند تا خشونت و تهاجم شدت گیرد».

حدس و گمان های سیا از دخالت روسیه در انتخابات آتی - اسپوتنیک ایران
حدس و گمان های سیا از دخالت روسیه در انتخابات آتی

زاخارووا در این خصوص گفت«اولا آنها سعی می کنند مشکلات داخل آمریکا را با مطرح کردن «عوامل خارجی» توضیح بدهند. دوما این بی احترامی نسبت به شهروندان آمریکاست که مسائلی که آنها با آن روبرو هستند بدون هر گونه پایه و اساس و ثبوتی به عنوان « دخالت خارجی» عنوان شود».

اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از لحظات مرگ وی، یک مامور پلیس در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می فشارد، مشاهده می‌شود. این مامور که به دلیل «قتل غیرعمد» تحت تعقیب قضایی قرار گرفته پیش از این به همراه سه مامور دیگر که در بازداشت جورج فلوید نقش داشتند اخراج شده بود.

دونالد ترامپ نیز با انتشار توییتی نسبت به رفتار تظاهرکنندگان واکنش نشان داد و هشدار داد از ارتش برای سرکوب این اغتشاشات استفاده خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала