درگذشت پزشک چيني که به علت کرونا پوست وی تیره شده بود

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر درگذشت پزشک چيني که به علت کرونا پوست وی تیره شده بود

درگذشت پزشک چيني که به علت کرونا پوست وی تیره شده بود 
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تغییر رنگ پوست به دلیل عدم تعادل هورمونی است که پس از آسیب دیدن کلیه های این پزشک ایجاد شده بود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دیلی میل، یی فن و همکار همکارش به دلیل ابتلا به بیماری کرونا عارضه جانبی غیرعادی نشان دادند. هر دو پزشک پوستشان به قدری تیره شده بود که بیشتر شبیه آمریکایی های آفریقایی تبار نسبت به چینی ها بودند.

شهر ووهان چین - اسپوتنیک ایران
کرونا، موهای پزشک چینی را سفید کرد

پزشکان معتقد بودند که تغییر رنگ پوست به دلیل عدم تعادل هورمونی است که پس از آسیب دیدن هر یک از کبد آنها به ویروس منجر شد. اما بعداً به این نتیجه رسیدند که سیاهی غیرمعمول ناشی از استفاده از داروهای خاص - به ویژه آنتی بیوتیکها است.

هر دو پزشک در اواسط ژانویه ، هنگام کار در بیمارستان مرکزی ووهان ، با بیماران کرونایی همراه شدند، هردو در شرایط جدی قرار داشتند و به دستگاههای ECMO (اکسیژن سازی غشایی خارج از بدن) که برای اشباع خون با اکسیژن در طول بروز نارسایی شدید حاد تنفسی استفاده شده بودند، متصل شدند.

یی فن ، که 39 روز در مراقبت های ویژه ای گذراند، سرانجام با خیال راحت بهبود یافت. اما هو قادر به غلبه بر بیماری نبود. وی به مدت 99 روز در بخش مراقبت های ویژه بستری بود. بعد احساس بهتری کرد. در 14 آوریل ، وی به بخش عادی منتقل شد. با این حال اوضاع وی به شدت بدتر شد و به بخش مراقبت های ویژه بازگشت. وی در نهایت، درگذشت. علت فوری مرگ خونریزی مغزی بود.

دکتر «یی فن» و دکتر «هو ویفنگ» دو پزشک چینی بودند که در بیمارستان مرکزی ووهان به درمان مبتلایان به کرونا مشغول بودند اما خودشان به این ویروس مبتلا شدند و مدتی در شرایط حاد این بیماری بودند. بعد از مدتی آنها کرونا را شکست دادند اما رنگ پوست آنها تیره شده است که می تواند به عنوان عوارض دارو باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала