پنتاگون با تمایل ترامپ برای سرکوب اعتراضات توسط ارتش مخالفت کرد

© AP Photo / Francisco Secoپنتاگون با تمایل ترامپ برای سرکوب اعتراضات توسط ارتش مخالفت کرد
پنتاگون با تمایل ترامپ برای سرکوب اعتراضات توسط ارتش مخالفت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایالات متحده، مارک اسپر با بکارگیری ارتش برای سرکوب شورش‌ها مخالفت کرد.

به گزارش اسپوتنیک به گزارش CNN، وزیر دفاع آمریكا، مارک اسپر با خواست رئیس جمهور، دونالد ترامپ مبنی بر اعزام نیرو به شهرهای نا آرام برای سرکوب اعتراضات مخالفت كرد.

به گفته رئیس پنتاگون، امکان استفاده از یگان های ارتش در داخل کشور باید فقط به عنوان آخرین راه حل در سخت ترین شرایط قابل قبول است. وی گفت: "اکنون ما در این شرایط نیستیم. من از درخواست های اعمال زور علیه شورش پشتیبانی نمی کنم. "

حضور ارتش آمریکا در خیابان های واشنگتن - اسپوتنیک ایران
حضور ارتش آمریکا در خیابان های واشنگتن

اسپر همچنین قتل جورج فلوید را در بازداشت پلیس یک جنایت وحشتناک خواند و افزود: " هنوز مسئله نژادپرستی در ایالات متحده همچنان اهمیت دارد. وزیر همچنین خواستار تلاش برای مقابله با تبعیض شد."

پیش از این، طبق قانون شورش‌ها، تصویب شده در سال 1807، پلیس نظامی ارتش آمریكا اجازه پیدا کرد در محل شورش‌ها مستقر شود. این سند به رئیس جمهور اجازه می دهد تا از ارتش برای "سرکوب شورش یا اجرای قوانین" استفاده کند. پیش از این، این قانون توسط جورج دبلیو بوش، 41- مین رئیس جمهور آمریکا برای سرکوب شورش ها در لس آنجلس در سال 1992 و  36 – مین رئیس جمهور آمریکا، لیندون جانسون در جریان شورش ها در دیترویت در سال 1967 ، مورد استفاده قرار گرفت. هر دو آشوب مربوط به سیاه پوستان بودند.

ترامپ همچنین خواستار ورود نیروها به نیویورک شد و این درحالی است با گسترده شدن اعتراضات، رئیس جمهور می‌پرسد که دولت محلی چه زمانی تصمیم خواهد گرفت از نیروهای فدرال درخواست کمک کند، و اندرو کوومو، فرماندار ایالت را به بی تحرکی متهم کرد.

در ده ها شهر آمریكا، اعتراضات علیه خشونت پلیس که منجر به كشته شدن یک مرد سیاهپوست به نام جورج فلوید شد، چند روز است كه جریان دارد. وی در اثر بازداشت خشونت آمیز درگذشت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала