پشیمانی سوئد از عدم اعلام بموقع قرنطینه برای مبارزه با کرونا

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrand پشیمانی سوئد از عدم اعلام بموقع قرنطینه برای مبارزه با کرونا
پشیمانی سوئد از عدم اعلام بموقع قرنطینه برای مبارزه با کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت سوئد اشتباه خود را پذیرفته و اعلام کرد می بایستی بموقع در این کشور تدابیر سختگیرانه قرنطینه برای مبارزه با نوع جدید ویروس کرونا اتخاذ می شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت ، این اتفاق پس از آن رخ داد که سوئد از نظر تعداد موارد مرگ و میر ناشی از بیماری  کووید ـ 19 در جایگاه اول در جهان قرار گرفت.

آندرس تگنل ، رئیس اداره مبارزه با بیماری های واگیر سوئد ضمن اعتراف به اشتباه بودن عدم اتخاذ تدابیر محدود کننده در این کشور برای چلوگیری از شیوع کرونا گفت: " اعمال محدودیت در رفت و آمد و لغو کلیه فعالیت ها به جلوگیری از تعداد قابل توجهی از موارد مرگ منجر می شد که اکنون در این کشور به بالاترین میزان در جهان رسیده است.

تجربه خوشايند يک روزنامه نگار از تزريق واکسن ضد کرونا  - اسپوتنیک ایران
تجربه خوشايند يک روزنامه نگار از تزريق واکسن ضد کرونا

این در حالی است که در اوایل ماه مه ، تگنل از موضع آن  زمان در سوئد دفاع کرده بود : مدارس و مهدکودک ها در تمام مدت شیوع کووید ـ 19 در این کشور باز بودند ، برگزاری تحمعات تا 50 نفری مجاز بود و رفت و آمد شهروندان به هیچ وجه محدود نمی شد. مقامات سوئد تصمیم گرفته بودند اقدامات سختگیرانه قرنطینه را کنار بگذارند تا به اقتصاد این کشور آسیب نرسد اما طبق برخی پیش بینی ها ممکن است نتیجه اقتصادی دوره کرو.نا در آنجا مانند سایر کشورها باشد. با وجود این  رئیس اداره مبارزه با بیماری های واگیر سوئد تأکید کرد که دولت این کشورامیدوار شعور احتماعی شهروندان خود است. .

29 ماه مه ، معلوم شد که سوئد از تعداد مرگ و میرهای جدید ناشی ازابتلا به کووید ـ 19  طی یک هفته از همه کشورها پیشی گرفته است. در این دوره ، متوسط ​​مرگ و میر ناشی از ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در این کشور به 5.59 نفر در هر میلیون نفر رسید که بالاترین شاخص در جهان است.

براساس اطلاعات منتشره از سوی دانشگاه  جان هاپکینز در  این کشور 38.5 هزار مورد ابتلا به کووید ـ 19  ثبت شده است. حدود 4440 از مبتلایان فوت کرده و 5 هزار بیمار کرونایی  درمان شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала