یک هفته از اعتراضات آمریکا می گذرد اما دیده بان حقوق بشر ساکت است

© REUTERS / Eric Miller یک هفته از اعتراضات آمریکا می گذرد اما دیده بان حقوق بشر ساکت است
یک هفته از اعتراضات آمریکا می گذرد اما دیده بان حقوق بشر ساکت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک هفته از زمان قتل جرج فلوید توسط یک مامور پلیس مینیاپولیس در تاریخ 25 مه می گذرد.

به گزارش اسپوتنیک، آمریکایی های خشمگین پس از قتل بی رحمانه جرج فلوید، شهروند سیاهپوست توسط پلیس، دست به اعتراض زده و با حضور در خیابانهای اکثر شهرهای بزرگ آمریکا به برخورد خشن پلیس با رنگین پوستان اعتراض کردند.

واکنش سازمان ملل درباره حمله به روزنامه نگار روسیه در آمریکا - اسپوتنیک ایران
واکنش سازمان ملل درباره حمله به روزنامه نگار روسیه در آمریکا

در چنین مواقعی، مردم جهان به سازمان های بین المللی حقوق بشر رجوع می کنند تا اطلاعات کسب کرده و از موضع این سازمان درباره این اتفاقات مطلع شوند. اما هر کسی که در سایت این سازمان که خود را به عنوان یکی از سازمانهای پیشرو مستقل جهان که به دفاع و حمایت از حقوق بشر اختصاص می دهد، به جستجوی اظهار نظر یا محکوم کردن اقدامات اخیر پرداخته باشد هیچ اشاره یا مطلبی درباره اعتراضاتی که از قتل او الهام گرفته است نمی یابد.

سرانجام پس از گذشت یک هفته دیده بان حقوق بشر سرانجام در رابطه با تظاهرات در آمریکا اظهار نظر کرد و گفت: ما به رهبری نیاز داریم که بتواند کشور را متحد کند. اما دالی، سخنگوی این سازمان افزود: مشکل خشونت پلیس در رابطه با رنگین پوستان تنها به این موضوع محدود نمی شود که گاهی کسی از آنها را می کشند، بلکه آنها هر روز از خشونت بیشتری علیه رنگین پوستان نسبت به سفید پوستان استفاده می کنند.

وی با انتقاد از ترامپ گفت: ترامپ به جای اینکه همانند رهبری باشد که تلاش کند کشور را متحد کند، به انتشار توییت هایی روی می آورد که کمکی به کاهش این ناآرامی نمی کند. ترامپ همچنین به عنوان یک رهبر باید اقداماتی انجام دهد که "ما را به وضعیتی سوق دهد که پلیس بداند که چگونه می تواند از قدرت خود به شکلی مولد و نه تبعیض آمیز استفاده کند."

جرج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی بود که در 25 مه 2020، مدتی پس از آن که یکی از افسران پلیس شهر مینیاپولیس از ایالت مینه‌سوتا در ایالات متحده آمریکا، زانوی خود را برای حدود 7 دقیقه بر روی گردن وی گذاشت، درگذشت. رهگذرانی که در حال عبور بودند این حادثه را با دوربین موبایل ضبط و در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده منتشر کردند. در این فیلم، مرد سیاه‌پوستی که به نظر می‌آید حدود چهل سال سن دارد، به سختی در حالی که تقلا می‌کند نفس بکشد، به پلیس سفیدپوستی که وزنش را روی گردن او انداخته می‌گوید: «نمی‌توانم نفس بکشم.» صدای شاهدان عینی نیز شنیده می‌شود که به مأمور پلیس می‌گویند به آقای فلوید اجازه تنفس بدهد. شاهد دیگری به پلیس می‌گوید که از بینی آقای فلوید خون می‌آید. دیگری می‌گوید که بهتر است پایش را از روی گردن او بردارد. اما افسران حاضر در محل به مردم اجازه نزدیک شدن نمی‌دهند و حتی کمی تنش هم ایجاد می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала