کره جنوبی ۱۰۰ کشتی حمل گاز برای قطر می سازد

© REUTERS / Naseem Zeitoonکره جنوبی ۱۰۰ کشتی حمل گاز برای قطر می سازد
کره جنوبی ۱۰۰ کشتی حمل گاز برای قطر می سازد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قراردادی بین قطر و کره جنوبی برای ساخت و تحویل ۱۰۰ فروند کشتی حمل گاز مایع به ارزش ۱۹.۴ میلیارد دلار منعقد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الرایه قطر، شرکت قطر پترولیوم سه قرارداد به ارزش ۷۰ میلیارد ریال معادل ۱۹.۴ میلیارد دلار برای ساخت ۱۰۰ کشتی جدید حمل گاز طبیعی (ال ان جی) با سه شرکت کشتی‌ سازی بزرگ کره جنوبی از جمله  شرکت کشتی‌ سازی و مهندسی دریایی دایو، شرکت صنایع سنگین هیوندای و شرکت صنایع سنگین سامسونگ، عقد کرد.

واکنش قطر به شایعه قصد خروج این کشور از شورای همکاری  - اسپوتنیک ایران
واکنش قطر به شایعه قصد خروج این کشور از شورای همکاری

به گزارش الرایه، بر اساس این قرارداد شرکت ‌های یاد شده بخش بزرگی از کار خود برای ساخت کشتی‌های حمل گاز را به ساخت کشتی‌های مورد درخواست قطر اختصاص می ‌دهند و متعهد شده ‌اند تا این تعداد کشتی را تا پایان سال ۲۰۲۷ به قطر تحویل دهند.

این قرارداد طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس به امضای سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر و مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم و سونگ جیون لی رئیس و مدیر اجرایی شرکت کشتی‌سازی و مهندسی دریایی دایو، سام اچ کا مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع سنگین هیوندای و " جون او نام " رئیس و مدیر اجرایی شرکت صنایع سنگین سامسونگ رسید.

در مراسم امضای این قراردادها  "سونگ یون مو" وزیر انرژی، صنعت و تجارت کره جنوبی  و شیخ خالد بن خلیفه آل ثانی رئیس اجرایی شرکت "قطر گاز" و مدیران ارشد شرکت ‌های کشتی ‌سازی کره جنوبی و نمایندگان ارشد وزارت انرژی و تجارت دو کشور حضور داشتند.   

سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر و مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم در این مراسم تصریح کرد که امضای این توافق نامه‌ ها با سه شریک نفت کره جنوبی تاکیدی بر عزم دولت قطر برای برنامه ریزی جهت توسعه میدان شمالی با وجود شرایطی که جهان آن را تجربه می‌ کند (شیوع کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی) است.  

وی اظهار داشت: همانطور که پیش از این نیز گفته‌ ایم ما با اجرای طرح های توسعه میدان شمالی درصددیم تا ظرفیت تولید گاز طبیعی (ال ان جی) خود از این میدان را از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۱۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ افزایش دهیم و پس از آن این ظرفیت را تا سال ۲۰۲۷ میلادی به ۱۲۶ میلیون تن در سال برسانیم. 

میدان گنبد شمالی قطر در خلیج فارس در قسمت جنوبی میدان پارس جنوبی ایران قرار دارد. 

خبرگزاری رویترز ۱۹ فروردین امسال به نقل از سعد الکعبی نوشت که آغاز تولید گاز در تأسیسات جدید این کشور تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاده اما از پروژه‌های خود برای افزایش میزان عرضه گاز صرف‌نظر نکرده است.

وی در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری گفته بود که این کشور از برنامه احداث ۶ مرکز جدید گاز مایع طبیعی (ال‌ ان‌ جی) منصرف نشده اما شرکت پیمانکاران در مناقصه‌ها و آغاز تولید آن‌ها به تعویق افتاده است. شرکت قطر پترولیوم بزرگ ‌ترین تولیدکننده گاز مایع در دنیاست.  

وزیر انرژی قطر و مدیرعامل شرکت قطر پترولیوم با اشاره به اینکه جهان برای استفاده از این انرژی پاک سرمایه گذاری می‌کند، افزود: این توافق نامه‌ها توانایی ما را در تحقق الزامات آینده ناوگان نفتی قطر برای پشتیبانی از افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی (ال ان جی) تضمین می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه از طریق این قراردادهای مهم به ارزش  ۷۰ میلیارد ریال،  بیش از ۱۰۰ کشتی جدید تا سال ۲۰۲۷ به ناوگان دریایی حمل و نقل گاز طبیعی شرکت قطر پترولیوم افزوده خواهد شد، بیان کرد: شرکت قطر پترولیوم تا پایان سال ۲۰۲۷ حدود ۶۰٪ از نیازهای ناوگان دریایی حمل و نقل گاز طبیعی برای صادر به کشورهای جهان را تأمین خواهد کرد.

یون مو وزیر انرژی صنعت و تجارت کره جنوبی نیز گفت: به رغم مشکلات پیش روی جامعه بین‌المللی، امضای این توافق نامه‌ها به لطف اعتماد متقابل بین کره جنوبی و قطر امکان پذیر است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала