دانشمندان 27 نشانه کرونا را شناسایی کردند

© Sputnik / Shiva Abshenassدانشمندان 27 نشانه کرونا را شناسایی کردند
دانشمندان 27 نشانه کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان 27 نشانه زیستی بالقوه را کشف کردند که می تواند برای پیش بینی شدت عفونت کروناویروس استفاده شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله سل سیستمز، گروهی از محققان دانشگاه فرانسیس کریک و دانشگاه پزشکی چاریته در برلین با به روز رسانی یک طیف سنج توانستند کاری کنند که این طیف سنج بتواند به سرعت میزان پروتئین های مختلف موجود در پلاسمای خون را مشخص کند و از آن برای آزمایش خون 31 بیمار مبتلا در برلین استفاده و سپس نتایج را با خون 17 بیمار مبتلا به کرونا و 15 شخص سالم مقایسه کردند.

محققان ایرانی موفق به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا شدند - اسپوتنیک ایران
محققان ایرانی موفق به ساخت کیت تشخیص سریع کرونا شدند

در این آزمایشات آنها توانستند سه پروتئین کلیدی که با با اینترلوکین 6 - یک سایتوکاین ضد التهابی- مرتبط است را بیابند که یک نشانگر شدت بیماری در بیماران مبتلا به کرونا است. علاوه بر این، این نشانگرهای زیستی پروتئین هایی را شناسایی کرد که پیشتر با کرونا بی ارتباط شناخته می شدند.

سرپرست محققان اعلام کرد: "ما با استفاده از پلتفروم ایجاد شده توانستیم نمونه های گرفته شده از بیماران مبتلا به کرونا را بررسی و 27 نشانه زیستی پیدا کنیم که برای تعیین وضعیت این بیماری در مبتلایان استفاده خواهد شد."

دانشمندان امیدوارند که این دستاورد باعث ساخت آزمایشات ساده ای شود که می توان از آنها برای تشخیص یک یا چند نشانه در بیماران مبتلا به کرونا استفاده کرد تا پیش بینی روند بیماری مشخص شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала