انتقاد ایران از سکوت دولت های غربی

© REUTERS / Carlos Barriaانتقاد ایران از سکوت دولت های غربی
انتقاد ایران از سکوت دولت های غربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران، دولت های غربی را به خاطر سکوت در ماجرای قتل سیاه پوستان و سرکوب معترضان در آمریکا مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه ایران در توییتر نوشت: "علی رغم قتل ظالمانه یک مرد سیاه پوست دیگر و چندین روز سرکوب معترضان در آمریکا، دولت های غربی همچنان سکوت کرده‌اند و هیجان حقوق بشری خود را از یاد برده‌اند."

وزارت امور خارجه در ادامه نوشت: تصور کنید اگر این تحولات در یک کشور غیرغربی بود، آنها چه واکنشی نشان می‌دادند.

اظهار نظر با تاخیر و تعلل دیدبان حقوق بشر - اسپوتنیک ایران
اظهار نظر با تاخیر و تعلل دیدبان حقوق بشر

اکنون در آمریکا تظاهرات گسترده اعتراض آمیز نسبت به رفتار پلیس با سیاهپوستان در حال برگزاری است. علت این تظاهرات رفتار غیر انسانی یک افسر پلیس آمریکا بود که سعی کرد با رفتاری بسیار خشن، جورج فلوید را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد. پس از این حادثه مردم میناپولیس در اعتراض به خشونت پلیس علیه رنگین ‌پوستان به تظاهرات و اعتراضات پرداختند و ناآرامی‌ها برای سه روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند و مرکز پلیس میناپولیس را به آتش‌ کشیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала