پمپئو: آمریکا به دنبال دموکراتیک سازی ونزوئلا است

© REUTERS / POOLمایک پومپئو
مایک پومپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا: ایالات متحده در تلاش برای ایجاد تغییرات دموکراتیک عمیقی در ونزوئلا است، نه فقط خروج از صحنه سیاسی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا.

به گزارش اسپوتنیک، مایکل پمپئو وزیر امور خارجه آمریكا، در طی گفتگو با کارمندان محافظه کار یکی از بزرگترین سازمانهای تحقیقاتی واشنگتن بیان داشت: ایالات متحده در تلاش برای ایجاد تغییرات دموکراتیک عمیقی در ونزوئلا است، نه فقط خروج از صحنه سیاسی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا.

مادورو: از برادران ایرانی شجاعم سپاسگذارم - اسپوتنیک ایران
مادورو: از برادران ایرانی و شجاعم سپاسگزارم

نسخه ای از این گفتگوی پادکست در تاریخ 29 ماه مه توسط سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شد، رئیس وزارت خارجه آمریكا گفت: اقداماتی که انجام داده ایم و ادامه خواهیم داد، تلاش ها برای ساختن ونزوئلایی دموکراتیک را میسر می کند. تنها خروج مادورو مسئله ما نیست. كوبایی هایی که در ونزوئلا هستند نیز باید كنار روند.

تا وقتی که کوبایی ها، دستگاه های امنیتی و افرادی که مادورو را احاطه کرده اند، در آنجا هستند، برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه غیرممکن است تا مردم ونزوئلا بتوانند دموکراسی خود را احیا کنند.

اوضاع ونزوئلا پس از 23 ژانویه سال 2019 تشدید شد، خوان گوایدو رهبر مخالف، که انتصاب وی به سمت رئیس مجلس، دو روز قبل از آن توسط دیوان عالی کشور لغو شد، خود را رئیس جمهور موفقی اعلام کرد.

وی توسط ایالات متحده به عنوان رئیس موقت دولت شناخته شد، کشورهای گروه لیما (به جز مکزیک)، سازمان کشورهای آمریکایی و بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آن پیوستند. مادورو این اتفاق را یک تلاش برای کودتا خواند و از قطع روابط دیپلماتیک با ایالات متحده خبر داد.

روسیه، بلاروس، ایران، چین، کوبا، نیکاراگوئه، سوریه و ترکیه نیز از مادورو ابراز حمایت کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала