واکنش ایران به ادعای اسرائیل مبنی بر حمله سایبری به سیستم پمپاژ آب

© AFP 2023 / Kirill Kudryavtsevحمله سایبری
حمله سایبری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
میریوسفی: ایران به دفاع مشروع در برابر حملات سایبری ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل با رد ادعای حملات سایبری ایران علیه اسرائیل گفت ایران همواره هدف نیروهای شرور در این زمینه بوده است و به دفاع مشروع در برابر چنین حملاتی ادامه می‌دهد.

علیرضا میریوسفی در واکنش به ادعاهای مقامات اسرائیل مبنی بر اینکه عوامل جمهوری اسلامی به سیستم پمپاژ آب یکی از شهرهای این رژیم حمله سایبری داشته‌اند گفت:«چندی پیش تارنمای «فایننشال تایمز» نوشت که اوایل ماه آوریل مقامات اسرائیل مدعی شدند، یک کد نوشته شده توسط ایرانیان به سراسر جهان سفر کرده و از طریق سرورهای رایانه‌ای ایالات متحده و اروپا برای پنهان کردن منشاء خود، به کنترل‌کننده‌های نرم‌افزاری پمپ‌های آب شهری اسرائیل نفوذ کرده بود.

 ایران - اسرائیل؛ یک رویارویی خطرناک  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران - اسرائیل؛ یک رویارویی خطرناک

به گفته منبع نامبرده از قول یکی از کارشناسان ایرانی، «ایران از نظر سیاسی توانایی تحمل تلاش برای مسموم کردن غیرنظامیان اسرائیلی را ندارد و حتی اگر ایران چنین کرده باشد، واکنش مناسب اسرائیلی‌ها کجاست؟ شک ما این است که اسرائیلی‌ها پول بیشتری از ایالات متحده می خواهند و همه اینها را شکل داده‌اند؛ اما آمریکایی‌ها احمق نیستند».

فعالیت‌های سایبری ایران کاملا دفاعی و حفاظتی هستند. ایران به عنوان یکی از قربانیان جنگ افزارهای و خرابکاری سایبری همچون استاکس‌نت، از میزان اثرات مخرب چنین ابزارهایی به خوبی آگاه است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала