هشدار ترامپ به اعزام ارتش به ایالت‌های ناآرام

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار ترامپ به اعزام ارتش به ایالت‌های ناآرام
هشدار ترامپ به اعزام ارتش به ایالت‌های ناآرام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: اگر مسئولان شهری و ایالتی نتوانند اعتراض‌ها را مهار کنند، ارتش را مستقر می‌کنم تا مشکل به سرعت برطرف شود.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با سخنرانی در کاخ سفید اعلام کرد برای جلوگیری از اغتشاش، غارت، خرابکاری، حمله و تخریب شرورانه اموال عمومی، هزاران سرباز مسلح، کادر نظامی و ماموران اجرای قانون را اعزام می‌کنم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرد ارتش را برای فرونشاندن ناآرامی‌های روبه افزایش در واکنش به مرگ یک مرد سیاه پوست بدست پلیس به‌هنگام بازداشت، اعزام خواهد کرد.

چین در حال ساخت بیش از 100 سیلوی جدید برای پرتاب موشک های بالستیک است - اسپوتنیک ایران
دوره کرونا: مخارج نظامی در جهان رو به کاهش است

اعتراض‌ها به خشونت پلیس آمریکا پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پلیس در مینیاپولیس آغاز شد. یک مامور پلیس در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می فشارد، با بی‌توجهی به تقاضا و حرفهای مرد سیاهپوست، باعث خفه شدن او شد. وی بارها به این مامور پلیس گفته بود که نمی‌تواند نفس بکشد. مرگ جورج فلوید خشم سراسری را در ایالات متحده برانگیخته است.

ترامپ از مسئولان شهری و ایالتی خواست تا گارد ملی و نیروهای ذخیره نظامی که می‌توانند برای مداخله در شرایط اضطراری داخلی به خدمت گرفته شوند، مستقر شوند. وی افزود: «برای تسلط در خیابان‌ها به اندازه کافی نیرو داریم.

اگر شهر یا ایالتی از انجام اقدامات لازم امتناع کند، من ارتش ایالات متحده را مستقر می‌کنم و به سرعت مشکل را برای آنها حل خواهم کرد. سازمان‌دهندگان اقدامات «وحشت آور با مجازات‌های شدید کیفری» روبرو خواهند شد».

پیشتر اعلام شد که ترامپ قصد دارد از قانون مربوط به «قیام» سال1807 بهره گیرد که اختیارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص استقرار نیروها در اراضی کشور برای سرکوب قیام یا شورش را تنظیم می‌کند. ترامپ بارها در روزهای اخیر استفاده از چنین اختیاراتی را متذکر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала