تجربه خوشايند يک روزنامه نگار از تزريق واکسن ضد کرونا

© REUTERS / Yonhap تجربه خوشايند يک روزنامه نگار از تزريق واکسن ضد کرونا
تجربه خوشايند يک روزنامه نگار از تزريق واکسن ضد کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه نگار بريتانيايي پس از دريافت واکسن ضد کرونا در مقاله اي از عارضه جانبی دريافت واکسن سخن مي گويد.

به گزارش اسپوتنيک، روزنامه نگار بریتانیایی ، جک سامرز با انتشار مقاله اي در روزنامه اينديپندنت، احساسات خود را پس از آزمایش واکسن علیه کروناویروس شرح داد. وی حدود یک ماه پیش مرحله اول این واکسن را به صورت ازمايشي دريافت کرد. داستان وی در مورد چگونگی گذراندن تست ها و همچنین اثر جانبی ناخوشایند دريافت واکسن در وب سایت اين روزنامه منتشر شده است.

چین ممکن است تا پایان سال جاری به واکسن کرونا دست یابد - اسپوتنیک ایران
چین ممکن است تا پایان سال جاری به واکسن کرونا دست یابد

به گفته سامرز، به منظور درخواست شركت در اين ازمايش، وی مجبور شد حساب بانكی جداگانه‌ای را باز كند (برای پنج مراجعه به بیمارستان حدود235 پوند پرداخت کرد) ، تحت نظرسنجی آنلاین در مورد سلامتی و خانواده خود قرار گرفت و پس از آن دعوتنامه  بیمارستان را براي تزريق واکسن دريافت کرد.

ابتدا روزنامه نگار تست ها را گذراند ، تمام مدارك لازم را پر كرد و فیلم آموزشی را تماشا كرد. سپس به خانه رفت و منتظر پاسخ بود. وی گفت: "برای سؤالات بی پایان دوستان و خانواده ، به ویژه در مورد این که شما در طی اين ازمايش به ویروس آلوده شديد، بسيار سخت بود".

اين روزنامه نگار بریتانیایی برای تزریق واکسن دعوت شد که بدون درد بود. در عین حال، وی خاطرنشان كرد که مجبور بود تا بر ترس خود از تزریق آمپول غلبه كند و این واقعيت كه او می تواند به میلیونها انسان كمك كند، جان او را نجات داد. پس از واکسیناسیون ، به سامرس دماسنج داده شد و به او گفته شد که علائم را براي خود يادداشت کند.

این روزنامه نگار مي گويد در هفته اول پس از واکسیناسیون ، چند بار تب داشت، اگرچه اکنون او اعتراف مي کند که ممکن است به خاطر ترس اين احساس را داشته است. طی هفته‌های بعدی ، وی هیچ علامتی را تجربه نکرد. سامرز در اين خصوص مي گويد: "من می خواهم به نوه هایم بگویم که واکسنی را که موجب نجات بشریت شد را بر روي من آزمایش کردند" این روزنامه نگار خاطرنشان كرد: "اما حتی اگر واكسن" من "كمك نكند ، هرگز پشیمان نخواهم شد كه من اولین نفری بودم كه در در اين پروژه شركت كردم."

در کل 124 واکسن بالقوه در جهان ساخته شده است که 10 مورد آنها تحت آزمایش های بالینی قرار دارند. تا تاريخ دوم ژوئن ، 6.4 میلیون مورد کروناویروس ثبت شده ، 378 هزار نفر درگذشته اند، 2.9 میلیون بیمار کاملاً درمان شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала