احضار سفیر ایران به وزارت امور خارجه اوکراین برای توضیحات درباره پرونده جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی

© Sputnik / Mazyar Asadi احضار سفیر ایران به وزارت امور خارجه اوکراین برای توضیحات درباره پرونده جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی
 احضار سفیر ایران به وزارت امور خارجه اوکراین برای توضیحات درباره پرونده جعبه سیاه بوئینگ اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به نقل از يک روزنامه اوکرايني، سفیر ایران به دلیل موارد پیش امده در خصوص جعبه سیاه هواپيماي اوکرايني ساقط شده در ژانويه به وزارت امور خارجه اوکراین احضار شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اوکراینی "حقیقت اروپا" با استناد به یک منبع دیپلماتیک اوکراین ، سفیر ایران به وزارت امور خارجه اوکراین فراخوانده شد تا درمورد اوضاع پیرامون جعبه سياه پرواز بوئینگ تهران اوکراین که در ژانویه سقوط کرده صحبت کند. روزنامه اوکراینی "حقیقت اروپا" با استناد به یک منبع دیپلماتیک اوکراین گزارشي در اين خصوص تهيه کرده است.

تصمیم جدید مقامات ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
تصمیم جدید مقامات ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

این دیپلمات به روزناميه "حقيقت اروپا / يوروپيسکايا پراودا" گفت: "اکنون ما تلاشهای خود را برای فشار آوردن به ایران با دیگر کشورهای آسیب دیده در حال اجرا هستیم." این دیپلمات اوکراینی تأکید کرد که مقامات کیف سعی مي کنند تا مطمئن شوند که ایران در اسرع وقت رمزگشایی فوری و مناسب ضبط کننده های پرواز را فراهم می کند. یک منبع در وزارت امور خارجه اوکراین خاطرنشان کرد که کیف "به سوي مذاکرات جداگانه نخواهد رفت" و همه کارهایی را برای حفظ ائتلاف دولتهایی انجام می شود که به دنبال تحقیق درباره این فاجعه هستند.

پیش از این در خبرها امده بود که ایران در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی، احتمالا جعبه سیاه بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی بین المللی اوکراین را به فرانسه ارسال می‌کند. مقامات ایران در واکنش به تاخیر طرف اوکراینی در پاسخ به پیشنهاد ایران در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی و همچنین روشن شدن گامهای بعدی در این زمینه، تصمیم گرفته‌اند جعبه سیاه این هواپیما را به کشور دیگری ارسال کنند. در رسانه های خبری ایران از "فرانسه" به عنوان مقصد احتمالی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نام برده است.

بوئینگ ۷۳۷ هواپیمایی بین المللی اوکراین، ۸ ژانویه تنها چند دقیقه پس از ترک فرودگاه تهران سقوط کرده و ۱۷۶ نفر مسافر این پرواز در این حادثه جان باختند. شهروندان افغانستان، آلمان، ایران، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد در این پرواز حضور داشتند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علت سقوط این هواپیما را خطای انسانی ناشی از اشتباه گرفتن هواپیمای مسافربری به عنوان موشک اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала