وزیر بهداشت ایران: کرونا چموش‌تر شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر بهداشت ایران: کرونا چموش‌تر شده است
وزیر بهداشت ایران: کرونا چموش‌تر شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران نسبت به ساده‌انگاری کروناویروس هشدار داد و تاکید کرد که در برخی مواقع این ویروس چهره جدید و چموش‌تری از خود نشان می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران با اشاره به برخی بازگشایی‌ها در مورد ساده‌انگاری برخی مردم و مسئولان هشدار داد و گفت: " در روزهای اول کرونا دیدیم که پزشک و پرستاران ما با سختی کار می کنند. متاسفانه عده ای این دستاورد بزرگ را ساده انگاشتند و تصور کردند که به راحتی همه چیز مهار شد و دیگر کرونا نداریم."

کرونا در ایران - شناسایی ۲۲۵۸ بیمار جدید و فوت ۶۳ نفر - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۲۲۵۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران

وی خاطرنشان کرد: "  متاسفانه دو اتفاق بد در حال وقوع است؛ یکی اینکه مردم فکر می کنند که کرونا تمام شده است. این تصور مردم برای ما دو پیام دارد؛ یکی اینکه وقتی مردم دل به دریا می‌زنند، خاطرشان جمع است ‌که حکومت، دولت‌ و وزارت بهداشت کنارشان هست و برای ما پیامی مثبت است که مردم به دولت و وزارت بهداشت‌شان اعتماد دارند، اما یک پیام منفی هم دارد و آن اینکه مردم نمی‌دانند که کرونا می‌تواند به همین راحتی بازگردد. بارها این را اعلام کرده‌ام که با این روالی که اکنون می‌بینم، ما دقیقه 90 از گوشه‌های زمین گل خواهیم خورد و امروز صبح هم این را به رئیس جمهور عرض کردم که یکی از نگرانی های عمده من عادی انگاری کرونا از سوی مردم است."

وزیر بهداشت ایران همچنین با اشاره به عقیده برخی مبنی بر ضعیف‌تر و آرام‌تر شدن فعالیت ویروس کرونا، گفت: " این ویروس نه تنها آرام‌تر و نجیب‌تر نشده، بلکه به مراتب نانجیب‌تر شده است. ما در خوزستان می‌بینیم که جوان از بین می رود. در سیستان و بلوچستان افراد 32 ساله و 40 ساله را از دست دادیم. سه روز پیش در بندرعباس پرستار 42 ساله ما فوت کرد، هیچ بیماری زمینه‌ای هم نداشت و از بین رفت. بنابراین ویروس نه تنها آرام نشده بلکه یک چهره چموش‌تری را هم در برخی جاها از خودش بروز می‌دهد. بنابراین مساله بسیار جدی است و خواهشم این است که مردم کرونا را جدی بگیرند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала