سازمان بهداشت جهانی از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر سازمان بهداشت جهانی از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد
سازمان بهداشت جهانی از شیوع جدید بیماری مرگبار خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در جمهوری دموکراتیک کنگو دومین شیوع بیماری ناشی از ویروس ابولا را در قاره آفریقا تایید کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از The Telegraph، در شهر مبانداکا، مرکز استان اکواتور واقع در شمال غرب کنگو، دومین شیوع بیماری ویروسی ابولا تایید شده است.

شناسایی مورد جدید آبولا در جمهوری کنگو - اسپوتنیک ایران
شناسایی مورد جدید ابولا در جمهوری کنگو

براساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی شش مورد ابتلا به این بیماری و همچنان جان باختن ۴ بیمار در نزدیکی شهر مبانداکا، ثبت شده است.

برای نخستین بار امروز ۱ ژوئن بوبو بولوکو بولومبو (Bobo Boloko Bolumbu)، فرماندار اکواتور از طریق رادیوی محلی از شیوع این بیماری خبر داد. وی گفت که نمونه‌هایی که از بیماران گرفته شده است، جهت تاییدی به سازمان ملی پزشکی پژوهشی این کشور در کینشاسا فرستاده شده است.

وی گفت: لابراتوار به ما اطلاع داد که دلیل تمام موارد فوتی که از تاریخ ۱۸ مه تحلیل شده، ویروس ابولا می ‌باشد.

فرماندار اکواتور مردم را به حفظ آرامش و ادامه رعایت اقدامات صحی فرا خواند.

وی گفت: دستان خود را با صابون بشوئید. با همدیگر دست ندهید. افراد بیمار و یا مرده را که تب شدید و یا خونریزی داشته اند، لمس نکنید.

ایتینی لونگوندو (Eteni Longondo)، وزیر بهداشت کنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی موارد فوتی را تایید کرده گفت: چهار نفر درگذشته اند.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز با اشاره به اینکه از شش بیمار ثبت ‌شده چهار بیمار جان باخته اند، تایید کرده است که در نزدیکی شهر شیوع جدید ابولا کشف شده است.

وی همچنان خاطر نشان ساخته است که این کشور در مرحله نهایی مبارزه با ابولا در بخش شرقی آن قرار دارد. آدهانوم در صفحه توییتر خود نوشته است: این شیوع نشان‌ دهنده آنست که کووید-۱۹ تهدیدی برای بهداشت مردم نیست. سازمان بهداشت جهانی به نظارت و اقدام به اوضاع اضطراری در بخش سلامت، ادامه می‌ دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала