حمله کامیون به معترضین در آمریکا + ویدئو

© AP Photo / Julio Cortezحمله کامیون به معترضین در آمریکا
حمله کامیون به معترضین در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک کامیون در شهر مینیاپولیس به تجمع معترضین به کشته شدن جورج فلوید حمله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی محلی KSTP در خبری اعلام کرد که یک کامیون در شهر مینیاپولیس آمریکا به معترضین کشته شدن جورج فلوید حمله کرد.

در  تصاویری که منتشر شده ابتدا مردم در وسط خیابان تجمع کرده اند که پس از حرکت کامیون به سمت جمعیت، مردم سریع از وسط خیابان کنار می روند. پس از توقف کامیون، معترضین به سمت کامیون حمله می کنند.

خبرگزاری فرانسه اعلام کردکه معترضان راننده را از کامیون بیرون کشیده و شروع به ضرب و شتم او کردند تا اینکه پلیس او را از دست معترضان خارج کرد و دستگیر نمود. هنوز معلوم نیست این فرد چرا خودروی خود را به میان جمعیت برده است. وی به دلیل مجروحیت ناشی از ضرب و شتم مردم در بیمارستان بستری شده است.

شایان ذکر است که پس از کشته شدن جورج فلوید آمریکایی - آفریقایی تبار به دست پلیس، اعتراضات در مینیاپولیس و بسیاری از شهرهای دیگر آمریکا آغاز شد. جرج فلوید مردی سیاهپوست و غیرمسلح بود که روز دوشنبه گذشته در شهر مینیاپولیس در میان هجوم نیروهای پلیس به قتل رسید. از آن روز تاکنون شهرهای آمریکا صحنه اعتراض به خشونت پلیس شده است. در تصاویری که از این حادثه در شبکه های اجتماعی منتشر شده، دیده می شود که پلیس به دست فلوید دستبند زده، او را به زمین انداخته و سه نفر به او حمله ور می‌شوند که یکی از آنها با زانوی خود را روی گردن او قرار داد. فلوید در این ویدئو چندین بار می‌گوید که او نمی تواند نفس بکشد و سپس خفه می‌شود. پس از شروع اعتراضات در آمریکا، چهار نیروی پلیس اخراج شدند و یکی از آنها به سهل انگاری متهم شد. در مینیاپولیس و شهر سنت پاول، همسایه این شهر برای آخر هفته مقررات منع آمد و رفت برقرار کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала