حضور ارتش آمریکا در خیابان های واشنگتن

© REUTERS / Carlos Barriaحضور ارتش آمریکا در خیابان های واشنگتن
حضور ارتش آمریکا در خیابان های واشنگتن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهردار واشنگتن با انتشار پیامی در توئیتر از حضور ارتش آمریکا در خیابانهای واشنگتن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، موریل بوزر، شهردار واشنگتن اعلام کرد؛ در پی ناآرامی ها در آمریکا، مقررات منع رفت و آمد در واشنگتن و شهر کلمبیا اتخاذ شده و گارد ملی این کشور در این شهر مستقر شده اند.

مقرارت اعمال شده تا ساعت 6 صبح اول ژوئن اجراء می شود و نیروهای گارد ملی نیز برای کمک به پلیس پایتخت آمریکا در سطح شهر مستقر شده اند.

​پیش از این گزارش شده بود که در واشنگتن نیروهای پلیس از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضین استفاده کرد.معترضان با پرتاب کردن بطری های آب به  سمت نیروهای پلیس نزدیک شدند که پس از استفاده این نیروها از تجهیزات ویژه، متفرق شدند.

مردم آمریکا پس از مرگ جورج فلوید در شهر مینیاپولیس، در اعتراض به این اقدام به خیابان ها آمدند. همچنین گزارش شده که شهرهای در لس آنجلس، سان فرانسیسکو، دنور، نیویورک، ایندیاناپولیس، بوستون، دیترویت و در بسیاری از شهرهای دیگر ایالات متحده و حتی تورنتو کانادا تجمع هایی علیه وحشیگری پلیس آمریکا برگزار می شود.

مقامات آمریکا اعلام کردند كه هرگونه درگیری با پلیس یا تهدید علیه سازمانهای اجرای قانون، اقدامات تروریستی داخلی تلقی می شود. در پی این درگیری ها دو مامور پلیس آمریکا زخمی شدند که یکی از آنها درگذشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала