انتقاد هایکو ماس از قطع همکاری آمریکا با WHO

© Sputnik / Alexander Tscherbak /  مراجعه به بانک تصاویر انتقاد هایکو ماس از قطع همکاری آمریکا با WHO
انتقاد هایکو ماس از قطع همکاری آمریکا با WHO - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه آلمان قطع همکاری آمریکا با سازمان بهداشت جهانی را یک سیگنال اشتباه در زمان اشتباه نامید.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه آلمان، هایکو ماس با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا مبنی بر قطع روابط با سازمان بهداشت جهانی، آن را "سیگنال اشتباه در زمان اشتباه" خواند.

ترامپ پیشتر گفته بود كه این کشور روابط خود را با سازمان بهداشت جهانی پایان می دهد زیرا این سازمان "از انجام اصلاحات لازم خودداری کرده است." به گفته وی، ایالات متحده " این کمک‌ها را برای نیازهای فوری بهداشتی در کل جهان اختصاص خواهد داد."

خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت - اسپوتنیک ایران
خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت

وزیر خارجه آلمان به روه رسانه‌ای Funke گفت:" برای مقابله با همه گیری کروناویروس، "همکاری بین المللی لازم است، نه اقدامات ملی یک جانبه. "

وی افزود: " ما نیاز به یک پاسخ هماهنگ و همبستگی از سوی همه کشورها و سازمان ملل با یک WHO قوی در مرکز داریم." 

وی قصد خود را برای انجام مذاکرات فشرده برای متقاعد کردن دولت آمریکا از این رویکرد اعلام کرد. ماس هشدار داد که تعداد افراد آلوده همچنان رو به رشد است و این بحران در کشورهای جدید درحال گسترش است. به گفته وی، درست است که از این بیماری همه گیر درس بگیرید و اصلاحات لازم را انجام دهید.

در 11 مارس، سازمان بهداشت جهانی شیوع عفونت کرونا‌ویروس جدید، COVID-19 را یک بیماری همه گیر جهانی اعلام کرد. براساس آخرین اطلاعات این سازمان، بیش از 5.9 میلیون مورد عفونت در جهان شناسایی شده است، بیش از 367 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала